Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Ximnasia a partir dos 60 anos

Una vellez activa combate enfermidades como a osteoporose e reduce o nivel de dependencia das maiores

A madurez é tan bo momento paira coidar a forma física, como calquera outro e talvez mellor. Así o aseguran os especialistas en medicamento deportivo, quen explican que un envellecemento activo axuda a mellorar o ton muscular e enfermidades como a osteoporose ou a insuficiencia cardíaca. Non é necesario ‘deixarse a pel’ cada día nun ximnasio, senón que basta con pasear durante 30 minutos, subir e baixar as escaleiras de casa ou evitar tomar o autobús sempre que se poida chegar camiñando. Precisamente co desexo de concienciar aos maiores da importancia de facer exercicio, comezaron a proliferar nos últimos meses os denominados ‘parques xeriátricos’, espazos verdes situados nas cidades e compostos por randeeiras que axudan ás persoas maiores a mellorar a mobilidade, aumentar a flexibilidade e tonificar a musculación. O obxectivo é pór a práctica deportiva ao alcance de todos, a condición de que se acuda antes ao médico para que prescriba o tipo, a frecuencia e a intensidade adecuada do exercicio.

Os exercicios máis recomendados

Cando se quere utilizar o exercicio no contexto dunha enfermidade, segundo Pedro Manonelles, “a prescrición debe recaer sempre no médico”, que pode ser un médico do deporte ou ben un especialista como o cardiólogo, no caso de pacientes cardíacos. “Se se realiza exercicio no ximnasio -continúa o doutor- poden colaborar profesionais na educación física, pero o traballo no ximnasio non é o máis beneficioso ou o máis importante paira os grupos de maior idade (maiores de 65) senón que os exercicios máis recomendables paira estas persoas son os que poden facer eles sós co mantemento dunha vida activa”. Por iso, recomenda:

  • Camiñar sempre que se poida.
  • Colaborar nas tarefas de limpeza da casa.
  • Colaborar nos labores de xardinaría.
  • Acudir a pé á compra.
  • Subir e baixar escaleiras.

“O exercicio na persoa maior debe adaptarse ás súas propias características, O exercicio na persoa maior debe adaptarse ás súas propias características é dicir, debe practicarse de acordo ás enfermidades e posibilidades de cada un”, subliña Gómez Pavón. Segundo indica, o deporte máis beneficioso paira os maiores de 65 anos é a ximnasia de mantemento, que facilita ademais o contacto social, así como camiñar con amigos e superarse un pouquiño cada día, é dicir camiñar uns metros máis até conseguir a distancia que o propio corpo aguante, sen fatigarlle nin esgotarlle en exceso.

Desde a Federación Española de Medicamento do Deporte, o seu secretario aposta tamén polos programas de actividade física aeróbica de longa duración e insiste en que o patrón modelo é o camiñar. “Iso é o fundamental e débese realizar sempre. A partir de aí, pódese facer carreira continua, bicicleta, natación? Estes son os exercicios máis adecuados paira persoas maiores, actividades que non teñan impacto sobre o aparello cardiovascular”, recalca.

Hai que ter coidado, no entanto, coas posibles contraindicaciones da actividade física, polo que propón que os pacientes hipertensos non fagan exercicios de forza, “como coller pesas dunha carga considerable”, nin que una persoa que teña un peso excesivo corra moitos quilómetros, porque é evidente que en cada zancada vai soportar un gran peso en cada xeonllo. Neste sentido, Antonio Martínez recomenda analizar cada caso de maneira individual e realizar un exame médico previo, aínda que subliña que a pesar das contraindicaciones que poida presentar una persoa maior, pódese elaborar un programa específico adaptado paira ela.

“Hai moitísimas contraindicaciones, por iso non se pode falar de clases aplicadas á terceira idade, senón dun programa ben estruturado e adaptado aos alumnos, quen tras pasar un exhaustivo control médico, sométense a unha batería de test paira valorar a súa condición física e, segundo o resultado, recomendaráselles a práctica duns exercicios ou outros”, agrega Martínez.

Un último aspecto a ter en conta é que o programa de exercicios en ximnasio debe traballarse, sempre que se poida, en grupos de dous a tres persoas. Ademais, debe coidarse especialmente o quecemento, xa que as sesións duran entre 50 e 60 minutos, practicar estiramentos adaptados á terceira idade, traballar a mobilidade articular e non esperar resultados a primeira semana, posto que é necesario acudir ao ximnasio dous ou tres veces por semana. Os resultados empezaranse a apreciar a partir dos tres meses.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións