Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Ximnasia a partir dos 60 anos

Una vellez activa combate enfermidades como a osteoporose e reduce o nivel de dependencia das maiores

A madurez é tan bo momento paira coidar a forma física, como calquera outro e talvez mellor. Así o aseguran os especialistas en medicamento deportivo, quen explican que un envellecemento activo axuda a mellorar o ton muscular e enfermidades como a osteoporose ou a insuficiencia cardíaca. Non é necesario ‘deixarse a pel’ cada día nun ximnasio, senón que basta con pasear durante 30 minutos, subir e baixar as escaleiras de casa ou evitar tomar o autobús sempre que se poida chegar camiñando. Precisamente co desexo de concienciar aos maiores da importancia de facer exercicio, comezaron a proliferar nos últimos meses os denominados ‘parques xeriátricos’, espazos verdes situados nas cidades e compostos por randeeiras que axudan ás persoas maiores a mellorar a mobilidade, aumentar a flexibilidade e tonificar a musculación. O obxectivo é pór a práctica deportiva ao alcance de todos, a condición de que se acuda antes ao médico para que prescriba o tipo, a frecuencia e a intensidade adecuada do exercicio.

Auxe dos parques xeriátricos

O aumento da poboación madura é evidente. Na maior parte do mundo, a esperanza de vida incrementouse de maneira notable e viuse a necesidade de impulsar os servizos sociais dirixidos a grupo de persoas. Neste contexto, xorde fai algo máis dun ano a creación de parques xeriátricos, espazos verdes, como calquera outro parque, nos que se habilitan una serie de randeeiras paira as persoas maiores. En realidade, esta práctica está copiada de China, onde abundan este tipo de dispositivos similares ás máquinas dun ximnasio e que melloran a mobilidade, aumentan a flexibilidade e tonifican a musculación dos maiores.

O pasado verán, instalouse na localidade madrileña de Leganés “o primeiro ximnasio ao aire libre paira maiores de España“, segundo fontes da Consellería de Presidencia da Comunidade de Madrid. Aínda que desde entón tamén outras localidades como Portugalete, en Biscaia, imitaron o modelo e ofertan esta alternativa paira maiores de 60 anos que, en moitos casos ataviados con chándal e zapatillas de deporte, acoden a este tipo de parques. “Calquera actividade é boa, o único importante é moverse e si ademais practícase nun contexto agradable, pode resultar máis divertida”, confirma Pedro Manonelles.

Desde Ibercolmex, a empresa encargada da distribución destas orixinais randeeiras en España explican que os diferentes aparellos que se peden atopar nestes parques serven paira:

  • Reforzar os músculos dos brazos.
  • Mellorar a mobilidade de cóbado, ombreiro, xeonllo e cadeira.
  • Exercitar a cintura e relaxar os músculos da cintura e as costas.
  • Estirar os músculos de cintura e costas.
  • Exercitar os músculos do abdome, a cintura e as costas.
  • Mellorar a mobilidade das extremidades inferiores, a coordinación do corpo, o equilibrio e a capacidade aeróbica.
  • Realizar estiramentos das pernas e diminuír a sobrecarga.
  • Masajear as mans, as costas ou as pernas paira mellorar a circulación do sangue.

“Talvez o máis importante que hai que transmitir á persoa maior é que debe utilizar todas as horas que poida paira realizar algunha actividade, do tipo que sexa. É importante que non só dedique unhas horas a facer actividade física ou deportiva, senón que a súa forma de vida sexa o máis activa posible: que suba escaleiras, que se mova pola casa, que faga excursións, que acuda a estes parques. O mínimo que se recomenda é media hora ao día e, se se pode facer deporte durante máis tempo, mellor”, conclúe Manonelles.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións