Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Zapatos: deixan pegada na nosa saúde

O calzado ha de ser cómodo, funcional e cun tacón de non máis de catro centímetros. Camiñar con comodidade e coidar a columna, evitar lumbalxias e artroses vertebrais, os obxectivos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 16deOutubrode2009
Img zapatos Imaxe: José Lojo

Nin o corazón, nin o cerebro: en canto a mecánica, o elemento máis complexo do corpo humano é o pé. Ou o que é o mesmo, una excelsa obra de enxeñaría composta por 26 ósos, 33 articulacións, 19 músculos e máis de 100 tendóns que o converten nun todoterreo capaz de adaptarse a calquera superficie que pise e de percorrer miles de quilómetros ao longo da nosa vida. Ao cabo do día, una persoa dá de media entre 8.000 e 10.000 pasos, o que nun ano supón máis de 3 millóns de pasos. Pois ben, a forma en que se dean eses pasos reviste a súa importancia paira a saúde. Porque máis aló de servir para que nos movamos dun lugar a outro, os pés soportan o peso do corpo e fano de tal modo que constitúen o seu principal punto de apoio. Ninguén podería discutir, chegados aquí, que os pés merecen un pouco máis de atención da que reciben, e non só no verán, paira poder lucir sandalias ou chancletas, senón todo o ano.

Tacóns afastados e pouco saudables

/imgs/2010/03/salud1-1.jpgA Asociación Española de Medicamento e Cirurxía do Pé asegura que un 70% da poboación padece no noso país algunha enfermidade podal, prognóstico que amplían os laboratorios Cinfa, que calculan que o 85% dos españois sofren polo menos una vez na vida problemas nos pés. Un calzado adecuado é o primeiro paso paira evitalos.

Deixamos ás veces que a mera estética, o seguir os patróns da moda e o prezo competitivo pesen demasiado na compra do calzado, e arrinconamos dous aspectos esenciais, moi obvios: funcionalidade, isto é, que sirvan paira o propósito pensado, porque non é o mesmo un zapato de choiva que uno paira bo tempo; e comodidade, que sexan fáciles de levar e non fagan dano.

Rozaduras, uñeros, juanetes e callosidades son as repercusións máis comúns e visibles de calzar un zapato inadecuado. Pero non só sofren os pés: columna, cadeira, xeonllos e articulacións padecen tanto ou máis que os pés as consecuencias de utilizar calzado moi axustado, pequeno, con tacóns elevados ou de mala calidade.

Aconséllase dedicar tempo suficiente á compra do calzado, pensar na función que se lle vai a asignar (deporte, lecer, traballo, vida urbana, festa, verán) e non comprar simplemente o que máis nos atraia nun primeiro momento. Hai que ter en conta, polo menos, este catro cuestiones obxectivas: calidade do material, flexibilidade do empeine, comodidade do uso e altura do tacón, si teno. ‘Encántanme os tacóns, séntome máis segura e máis atractiva con eles’. Si, o zapato, ademais da súa función primaria cumpre outras funcións, de carácter estético e simbólico, aínda que case o mesmo pode dicirse de boa parte dos artigos de consumo.

Predícase dos tacóns altos que estilizan a figura e transmiten sensualidade; ademais, non é que sempre acaben volvendo porse de moda, senón que nunca deixan de estalo. O problema é que todo o que poidan ter de bonitos téñeno de inicialmente incómodos e pouco saudables. A dominalos, e mesmo a levalos con estilo, apréndese coa insistencia e co paso dos anos.

Pero non hai tacón alto que non prexudique a saúde de quen o calza con frecuencia. Vexamos por que. A parte dianteira do pé e, sobre todo, o talón soportan o peso do corpo, e co uso de tacóns elevamos a altura do talón, co que a distribución do peso cambia: canto máis alto é o tacón, máis se carga a zona dianteira. De modo que con tacóns de dez ou máis centímetros, case todo o peso do corpo exércese sobre os dedos do pé, o que acabará causando problemas ás usuarias.

Ademais, é frecuente que o zapato de tacón alto sexa aberto e de empeine baixo, o que fai que moitas mulleres elixan una talla máis pequena da habitual co fin de que ‘non baile’ o pé. O zapato fíxase mellor, sen dúbida, pero ao atoparse tan prieto aumenta a presión que reciben os pés. Esta irregular distribución dos esforzos do pé orixina, ademais, una sobrecarga no antepié, ao que hai que engadir uñeros, juanetes e dores na planta do pé.

Pero, de todos os xeitos, o prexuízo máis grave causado polos zapatos de moito tacón é que xeonllos e cadeiras articúlanse en semiflexión e cando se tenta manter estática a columna prodúcese una forte lordosis (excesiva curvatura do corpo) que derivará co paso de tempo en lumbalxias e artroses vertebrais. Tampouco no outro extremo, os zapatos do todo planos, está a solución. As hoxe case imprescindibles bailarinas ou francesitas propician cambras, dores musculares e contracturas pola súa nula elevación sobre o chan.

Paxinación dentro deste contido


RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións