Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

10 cousas que deberías facer segundo o expertos si dóeche a zona lumbar

A lumbalxia afecta a 8 de cada 10 persoas nalgún momento da súa vida e, nos países industrializados, é a primeira causa de absentismo laboral e incapacidade permanente
Por Laura Caorsi 22 de Abril de 2019

A dor na zona baixa das costas, máis coñecido como lumbalxia, é un dos problemas de saúde máis frecuentes na actualidade. Estímase que ao redor do 85 % da poboación sufrirá polo menos un episodio ao longo da súa vida e, segundo sinala a Sociedade Española de Reumatoloxía ( SER ), supón a principal causa de baixa laboral entre persoas menores de 50 anos. Os especialistas desta institución, entre quen se atopa o reumatólogo Andrés Ariza, explícannos cales son as causas máis habituais da lumbalxia e que debemos facer si sufrimos de dor nesta zona das costas.

Img dez consellos lumbalxiaImaxe: fizkes

A lumbalxia constitúe, despois da gripe, a primeira causa de consulta médica en atención primaria. E a súa incidencia non deixou de aumentar. Se fai apenas 15 anos afectaba ao 70 % da poboación, tal e como recolle un completo artigo publicado na revista médica Elsevier , actualmente afecta a máis do 80 % das persoas e é o primeiro motivo de absentismo laboral e incapacidade permanente nos países industrializados.

Entre as principais causas da lumbalxia atopamos as de orixe mecánica. Problemas como a escoliosis (alteración da estática vertebral), as contracturas musculares, as fracturas (por osteoporoses ou por golpes) ou a dexeneración dos discos intervertebrales representan ao redor do 90 % dos casos, aínda que hai outros motivos menores que tamén poden estar detrás da dor nesta parte das costas: entre elas, as enfermidades inflamatorias das estruturas vertebrais (como a espondilitis anquilosante), as infeccións ou os tumores.

10 consellos médicos ante a dor lumbar

O lumbago, por tanto, pode obedecer a distintas razóns, desde unha mala postura constante no traballo ou un sobreesfuerzo físico até problemas dexenerativos. Entón… que facer? Como debemos actuar ante este tipo de dor? Hai que facer repouso ou exercicio? De que maneira poderemos diminuílo? O doutor Andrés Ariza, reumatólogo do Hospital Xeral de Cidade Real, responde a estas dúbidas xunto á Sociedade Española de Reumatoloxía co seguinte decálogo:

  • 1. Coida o teu peso. Manter un peso corporal saudable “evita a sobrecarga sobre unhas estruturas vertebrais ás veces degeneradas”. Neste sentido, é moi importante consultar cun dietista-nutricionista, un profesional que che axude a conseguir este obxectivo sen pór en risco a túa saúde. Os médicos da SER tamén recomendan camiñar .
  • 2. Como é o teu colchón? É necesario prestarlle atención, pero tamén ao modo de durmir , xa que “está demostrado que os colchóns de consistencia firme (non pétrea) proporcionan maior soporte e diminúen as dores de costas”. En canto á postura, “recoméndase durmir boca arriba cunha almohadilla baixo os xeonllos ou de costado cunha almohadilla entre as pernas”. Durmir boca abaixo non é aconsellable, pois “modifica a normal curvatura (lordosis) da rexión lumbar e ocasiona dores pola mañá”.
  • 3. E que tal a túa postura corporal? Coidar a posición e facer movementos correctos é imprescindible. Por exemplo:
    • Paira retirar obxectos que estean en altura, convén usar algún pedestal ou escaleira.
    • Cando viaxes en coche, procura que o respaldo do asento estea totalmente en contacto coas túas costas.
    • A mesa de traballo e a pantalla do computador deben ter una altura adecuada con respecto á cadeira que, á súa vez, debe permitirche apoiar a parte baixa das costas e debe poder reclinarse.
    • Ao recoller obxectos do chan, dobra os teus xeonllos e achégache ao chan.
    • Non levantes obxectos pesados.
    • Se vas permanecer moito tempo de pé, apoia una perna sobre un pequeno taburete.
  • 4. Os zapatos importan (moito). “Aconséllase non utilizar tacóns altos e, en ocasións, pode ser necesario un estudo podológico (da pegada, ou biomecánico da marcha) paira o deseño de persoais adaptados ás alteracións que presenten os pés”, comentan os expertos.
  • 5. Deixa de fumar. Ademais de estar detrás das afeccións respiratorias e de ser un poderoso cancerígeno, o tabaco “provoca una hipoxia crónica no organismo ao diminuír o calibre dos vasos sanguíneos, o que orixina una diminución do achegue de osíxeno aos tecidos, dificultando así a súa capacidade de rexeneración”, din os especialistas da SER. Así mesmo, demostrouse que fumar aumenta o risco de osteoporose e o nivel dos “neurotransmisores” da dor no sangue.
  • 6. Mantén baixo control a tensión e a ansiedade. Ambos os factores aumentan a “tensión” sobre a musculatura das costas e agravan a dor. Se non podes afrontar por ti mesmo as situacións que che provocan tensións, consulta co teu médico paira decidir xuntos cal é a mellor estratexia (psicolóxica ou farmacolóxica) paira seguir.
  • 7. Pero doe moito! Os episodios de dor aguda poden producir cada certo tempo e até desaparecer nuns días, mesmo sen tratamento. De todos os xeitos, en caso de padecer una crise aguda de lumbalxia os reumatólogos aconsellan o seguinte:
    • Evitar o repouso en cama. Débese cambiar a miúdo de posición, camiñar e mover de cando en vez.
    • Aplicar calor suave nas costas (uns 20 minutos, dous ou tres veces ao día).
    • Realizar masaxes suaves na zona.
    • Consultar ao médico, quen determinará se procede iniciar un tratamento con medicamentos.
    • Tentar facer vida normal e incorporar ás actividades cotiás canto antes.
  • 8. O exercicio, fundamental. Practicar exercicio, sobre todo o que reforce a musculatura lumbar e abdominal, é clave. Disciplinas como pilates, taichí, ioga ou aquagym son moi beneficiosas paira as costas, así como realizar sinxelos exercicios en casa , sempre en función de cada paciente.
  • 9. Tes fisioterapeuta? Este profesional, ademais de conseguir una melloría da dor coas súas técnicas, “debe axudar a identificar os ‘malos hábitos’ e as ‘situacións conflitivas’ da contorna cotiá” (como posturas inadecuadas durante a actividade laboral, situacións de tensión familiar ou social, movementos bruscos cando fas deporte) e axudarche a corrixilos.
  • 10. Non descartes a psicoterapia. Como sinalan desde a SER, “en determinadas ocasións deberanse levar a cabo sesións de psicoterapia ou Terapia Cognitivo Conductual, en especial cando a dor sexa de longa duración e leve algún grao de discapacidade”.