Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

7 cousas sinxelas que podes facer (cada día) paira mellorar a túa memoria

Paira coidar a mente, ademais de exercitala, tamén hai que mirar polo corpo, comer ben e perder os quilos de máis
Por Eva San Martín 26 de Febreiro de 2019
Img memoria ejercios mejorar portada
Imagen: olly18

O cerebro, como os músculos e o resto de órganos do corpo, tamén necesita estar en forma . E os expertos din que paira coidalo hai que mantelo activo e alimentar a chamada “reserva cognitiva”, ese capital mental acumulado como resultado da experiencia vital (o vivido) e a estimulación das capacidades mentais (a aprendizaxe, retos mentais, etc.) ao longo da vida. Esta reserva cognitiva é esencial cando nos facemos maiores, “xa que axudaranos a compensar os efectos do envellecemento “, apunta a Fundación Pasqual Maragall , que fomenta a investigación contra a enfermidade de Alzheimer . Por onde empezar? Os especialistas insisten en que a clave está en propor á mente retos diarios que nos obriguen a pensar e realizar un certo esforzo cognitivo. Pero tamén, como veremos a continuación, é importante durmir ben e mesmo alimentar de forma saudable.

1. Vixiar o peso

Mens sa in corpore san é una locución avalada por decenas de estudos que confirman que un corpo san e una mente sa están interrelacionados. Non é casualidade que uno dos maiores riscos de sufrir demencia sexa, precisamente, padecer enfermidades como a diabetes ou a obesidade, dúas doenzas que poden duplicar os riscos de demencia cando nos facemos maiores .

Os científicos tamén atoparon vínculos entre uns niveis de presión arterial elevados, e mesmo ter o colesterol alto, cun aumento das posibilidades de padecer demencia. O consello, por tanto, é claro: vixiar o peso e coidar o corazón , xa que tamén así se está axudando ao cerebro.

2. Adestrar a mente

Os estudos afirman que acudir ao colexio ou ter una educación universitaria son factores que reducen o risco de ter demencia. Pero tamén existen evidencias de que todos podemos traballar a nosa mente e manter a nosa capacidade cognitiva estimulada.

Paira estimular a memoria, e mesmo diminuír o risco de sufrir una demencia cando sexamos maiores, os expertos recomendan probar novos retos mentais diarios. Empezar una afección nova (como a talla ou a restauración de mobles), aprender una habilidade (desde idiomas ou tocar un instrumento até unha nova receita) e até facer sopas de letras ou crucigramas son xestos sinxelos que podemos facer cada día paira adestrar a mente.

Img memoria xogos mellorar art

3. Activar o corpo

Practicar exercicio físico con regularidade axuda ao cerebro a manter en forma . E mesmo un exercicio suave como a camiñada diaria pode contribuír a que estea activo. De feito, os beneficios da actividade física paira o cerebro son moi notables cando nos facemos maiores, xa que poden axudar a mellorar as funcións cognitivas.

Aínda que se queremos protexer o noso cerebro, mellor esquecer de exercicios como o boxeo e até do fútbol, din os expertos, xa que os traumatismos por caída ou golpe na cabeza tamén poden prexudicar a capacidade cognitiva.

4. Comer ben

Aínda que os especialistas aínda non teñen claro do todo como poden determinados nutrientes afectar á nosa mente, si que hai estudos que aseguran que a dieta mediterránea pode ser boa paira a memoria . A clave, afirman, está en reducir a cantidade de carne e potenciar alimentos integrais, así como seguir una dieta rica en vexetais, froitas e graxas boas , como as contidas no peixe, as noces ou o aceite de oliva virxe. Resulta que estes alimentos axudan a manter a presión sanguínea a niveis baixos , e isto pode servir paira coidar da mente.

5. Ler moito

Ler é una das actividades máis recoñecidas paira favorecer a estimulación cognitiva. Este sinxelo pero enriquecedor hábito achega coñecementos, pero resulta una actividade estupenda paira favorecer a concentración, exercitar a memoria e alimentar a imaxinación .

6. Durmir a perna solta

Levar ben coa almofada protexe a pel, prevén arrefriados e até coida o cerebro. Pero resulta que os problemas de soño persistentes, como o insomnio crónico, poden estar relacionados cunha diminución das capacidades cognitivas cando nos facemos maiores. Por iso, os expertos manifestan que tomar medidas paira mellorar o soño e durmir ben pode reducir o risco de sufrir una demencia na vellez.

7. Non fumar

O tabaco é nefasto paira todo -até fai que durmamos peor- e ten consecuencias negativas paira a mente. Os científicos afirman que fumar incrementa o risco de dano cognitivo cando nos facemos maiores e mesmo pode multiplicar por dous o risco de padecer una demencia , se se fuman máis de dous paquetes ao día.