Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Día Mundial do Corazón: previr paira vivir

Tres claves paira manter un corazón san e diminuír o risco de sufrir afeccións cardíacas
Por Beatriz González, FEC 18 de Setembro de 2018

Gran parte das enfermidades cardiovasculares non se manifestan clinicamente ata que non entramos na trintena, pero o proceso que dá lugar á maioría desas patoloxías comeza moito antes. A enfermidade aterosclerótica, que consiste no depósito e infiltración de graxas nas paredes das arterias e provoca a enfermidade cardíaca, empeza a xestar desde o inicio da vida, si non seguimos uns hábitos cardiosaludables que o impidan. Por esa razón, os cardiólogos insisten tanto na importancia da prevención desde a infancia, coa que podemos evitar que na idade adulta aparezan problemas cardíacos. Polo inminente Día Mundial do Corazón resumimos o tres hábitos que deberiamos pór en práctica.

A madurez tamén é un bo momento paira pór en marcha prácticas cardiosaludables si non o fixemos antes, xa que axudarán a que a patoloxía non progrese. No Día Mundial do Corazón , que se celebra o próximo 29 de setembro, os cardiólogos aproveitan paira lembrar que introducindo una serie de cambios no estilo de vida podemos lograr non só alargar a nosa expectativa de futuro, senón tamén que eses anos engadidos sexan anos con boa calidade de vida.

Pola contra, si mantemos rutinas como o sedentarismo, o tabaquismo ou una alimentación rica en graxas saturadas, a enfermidade cardiovascular continuará representando a primeira causa de morte no mundo desenvolvido. En España xa é responsable do 29,6 % dos falecementos , por diante do cancro ou de enfermidades broncopulmonares, mentres que en Europa representa o 35 %. Paira reducir esas cifras e gozar de maior calidade de vida, é clave pór en práctica este tres hábitos:

1. Alimentación equilibrada, baseada na dieta mediterránea

A alimentación é una das principais ferramentas nas que podemos apoiarnos paira previr a enfermidade cardiovascular. “En certo xeito, somos o que comemos: si comemos moitas graxas e hidratos de carbono converterémonos en obesos, hipercolesterolémicos, diabéticos, con síndrome metabólico… Por iso é fundamental coidar a alimentación e, por sorte, vivimos nun país que ten as posibilidades de alcanzar una dieta magnífica, como é a dieta mediterránea . Contamos cun litoral cheo de peixes que son fonte de proteínas e de acedos omega 3, verduras e froitas magníficas, aceite de oliva, que é a graxa monoinsaturada máis sa por excelencia… Confeccionar una dieta a base deses produtos mediterráneos é fundamental paira evitar a enfermidade cardíaca”, explica o doutor José Luís Palma Gámiz, vicepresidente da Fundación Española do Corazón (FEC), lembrando que, segundo o estudo PREDIMED publicado en The New England Journal of Medicine , seguir a dieta mediterránea pode reducir até nun 30 % o risco de morte cardiovascular.

2. Practicar deporte de forma regular

Dise que quen move as pernas move o corazón, porque se demostrou que o exercicio produce beneficios non só psicolóxicos senón tamén físicos . “O paciente que practica deporte atópase mellor desde un punto de vista ósteomuscular e, ademais, quéimanse calorías. Ese gasto enerxético tradúcese sobre todo nunha diminución dos valores de glicosa, de colesterol e doutros parámetros que prexudican a saúde cardiovascular”, asegura o doutor Palma Gámiz. E pon un exemplo: un diabético que salgue a camiñar con 170 miligramos de glicosa por decilitro, cando regresa despois de dar varias camiñadas de 10.000 pasos , que é o que se recomenda ao día, pode ter perfectamente normalizada a glucemia. “Ademais, demostrouse que una combinación de dieta sa e exercicio físico aeróbico e moderado, adaptado ás posibilidades físicas de cada un, é tan eficaz paira una hipertensión lixeira como podería selo un antihipertensivo tipo diurético, betabloqueante ou calcioantagonista”, engade.

3. Abandonar o tabaco

Mentres que a dieta e o exercicio reducen factores de risco como o colesterol, os triglicéridos e a glicosa elevados, hai outros hábitos que agudizan a posibilidade de que a enfermidade cardíaca apareza. Un dos máis perigosos é o tabaquismo : calcúlase que a metade dos fumadores morrerán por unha causa relacionada co tabaco . Por esa razón, deixar de fumar e fuxir dos ambientes con fume é una das principais recomendacións das sociedades científicas. Aínda que o idóneo é que nunca cheguemos a pór en práctica este hábito tan prexudicial paira a saúde. “O inicio do tabaquismo prodúcese entre os 12 e os 13 anos, pero, a partir dos 26, a maioría de quen non empezaron fumar xa non o farán, polo que é moi eficaz que as campañas vaian dirixidas á poboación nova paira erradicar o tabaco”, afirma o vicepresidente da FEC.