Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

A mellor maneira de almacenar froitas e verduras

A forma de almacenar os vexetais pode ter consecuencias sobre o seu valor nutricional porque, unha vez colleitados, continúan dando resposta a estímulos como a luz

Img alimentos ojos listp Imaxe: Whitney

A conservación de alimentos como froitas e verduras require sempre unha especial atención xa que constitúen un grupo de alimentos que adoitan consumirse crus, o que significa que é imprescindible manter as súas cualidades ao máximo nivel de calidade e seguridade posible. Os vexetais, unha vez colleitados, continúan respirando e, por tanto, adoitan deteriorarse con relativa rapidez. Un grupo de investigadores da Universidade de Rice (EE.UU.) determinou que a forma de almacenar os vexetais e o momento do seu consumo poden ter consecuencias sobre o seu valor nutricional e, por tanto, repercutir na saúde humana. O artigo explica como saber cal é o mellor momento para comer vexetais e que beneficios achega.

Img alimentos fruta
Imaxe: Whitney

Os vexetais continúan respondendo a estímulos como a luz unha vez colleitados, co que o seu almacenamento, tanto nos comercios como no domicilio aféctalles de forma directa, segundo o estudo publicado en Current Biology. Ademais, os alimentos son capaces de cambiar a súa bioloxía e mellorar a súa resistencia ante os insectos e, como consecuencia, cambian os seus valores nutricionais. Segundo Janet Braam, investigadora da Universidade de Rice e coautora da investigación, “o estudo mostra que as verduras e as froitas responden a tratamentos externos unha vez colleitadas e, por tanto, débese pensar nelas como plantas vivas“.

Os científicos cultivaron no laboratorio diferentes tipos de plantas e apreciaron que estas cambiaban de maneira significativa a súa fisioloxía ao longo do día impulsados polos ritmos circadianos (cambios en resposta de variables biolóxicas). Os expertos catalógano como unha vantaxe para os vexetais xa que poden variar os seus niveis de sustancias químicas e protexerse así de posibles insectos ou herbívoros que as poidan comer. Para o consumo humano supón unha garantía máis de seguridade xa que, en certa maneira, poderíase frear a proliferación patógena nos vexetais.

O mellor momento para comer vexetais

Os vexetais poderían almacenarse baixo ciclos de luz-escuridade constantes para aproveitar ao máximo o seu valor nutricional

O equipo de científicos explica que se despois de colléitaa mantéñense os reloxos circadianos das froitas e as verduras e contrólanse os seus niveis de nutrientes e fitoquímicos importantes para a saúde, resultaría interesante manter estes reloxos circadianos e comer ou cociñar estes alimentos no momento do día en que máis metabolitos beneficiosos producen. Desta maneira, os seus valores nutricionais veríanse beneficiados, así como a saúde do consumidor. Que quere dicir isto? Segundo Janet Braam, pode ser interesante almacenar os vexetais baixo ciclos de luz-escuridade constantes e elixir o momento idóneo para cociñalos e consumilos co fin de aproveitar ao máximo o seu valor nutricional.

Por agora estudáronse estes efectos na col principalmente e a posteriori na leituga, espinacas, calabacines, arándanos, cenoria e patacas doces. Observouse que as froitas e verduras sometidas a ciclos de luz -escuridade no momento idóneo sufriron un menor dano, sobre todo no que refire a a presenza de insectos. En definitiva, o estudo marca un claro interese para a colleita dos cultivos así como para determinar cando os fitoquímicos máis importantes están no seu mellor momento.

Beneficios para a saúde

Verduras como a col, o brócoli e as coles de Bruxelas, ao ser verduras crucíferas, acumulan glucosinolatos. Os investigadores demostraron que algúns destes metabolitos das plantas posúen efectos anticanceríxenos, co que consumilos supón un beneficio para a saúde do consumidor. Este novo achado, segundo informa Braam, pode ter importantes implicacións para a modificación das prácticas de almacenamento dos vexetais e optimizar os seus nutrientes e fitoquímicos máis beneficiosos.

ALMACENAMENTO DE VEXETAIS

Debe prestarse especial atención ao almacenamento de vexetais xa que son alimentos que adoitan consumirse crus:

  • Almacenar os vexetais que se atopen en boas condicións, sen golpes, cortes e sen danos de insectos ou presenza de enfermidades.

  • As froitas e verduras non maduran no frigorífico, por tanto, colocar os alimentos demasiado verdes pode ser prexudicial. É preferible colocalos cun grao de maduración.

  • Durante o verán é preferible conservar tanto froitas como verduras na neveira. En cambio, durante a época de temperatura máis baixa pódense almacenar a temperatura ambiente. É preferible almacenar as verduras na neveira.

  • Os vexetais deben colocarse nas partes do frigorífico destinados para eles, na maioría dos casos nos caixóns.

  • Evitar temperaturas moi baixas que poden queimar o alimento.

  • En ocasións, se se realiza unha colleita demasiado temperá, os froitos non alcanzan o punto de dulzor e sabor suficientes e, ademais, ten máis facilidade en deshidratarse.

  • Evitar a deshidratación nos vexetais durante o seu almacenamento é imprescindible. Para iso, débense tapar en envases ou en bolsas pechadas.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións