Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Seguridade alimentaria

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Batidos de proteínas: músculo grande, letra pequena?

Os especialistas non recomendan o uso habitual destes produtos e advirten de que a maioría non son seguros

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 21 de Novembro de 2018

Os batidos de proteínas e outros suplementos proteicos fixéronse un oco na vida de moitos mozos obsesionados por lucir un corpo perfecto case a calquera prezo. A tendencia é imparable. Só en Estados Unidos, a venda destasbebidas moveu en 2016 case 2.400 millóns de dólares (máis de 2.000 millóns de euros), e as previsións mantéñense á alza. Que a proteína vende é unha evidencia, do mesmo xeito que o amplo descoñecemento que moitos consumidores teñen respecto destes suplementos. Son seguros os batidos proteicos? Que implican para o corpo e a saúde? Cal é a opinión dos expertos en nutrición? Sobre estas e outras cuestións trata a seguinte reportaxe.

Os batidos de proteínas máis comercializados son os compostos por proteína extraída do soro de leite de vaca, á que se lle saca a graxa e a lactosa. Queda entón un produto cunhas concentracións elevadas de proteína (unha porcentaxe, como mínimo, do 60 %). Cada dose achega ao redor de 25 gramos extra de proteínas ao corpo (o mesmo que unha pechuga de pito ou de pavo de algo máis de 100 gramos). A recomendación oficial do consumo deste nutriente é de 0,8 gramos
por cada quilo de peso do individuo (no caso dos deportistas, esa
cifra ascende a dous gramos de proteína por quilo).

Os nutricionistas advirten: a pesar de que estes batidos achegan de
maneira relativamente rápida unha dose alta de proteína, nunca poden
nin deben substituír a unha comida
. De feito, unha dieta equilibrada xa
integra todos os nutrientes necesarios para a práctica deportiva. "Hai que baixar do pedestal a este tipo de produtos. Os verdadeiros beneficios están na alimentación, non nos suplementos. A xente debe coñecer que alimentos conteñen proteínas e se na súa inxesta diaria inclúe unha ou dúas racións de
carne, peixe, froitos secos e lácteos, está máis que servida", explica a nutricionista e dietista Pomba Quintana.

Os expertos coinciden en que as proteínas deben supor entre o 10 % e o 15 % do achegar calórico total. O que ocorre é que, en determinados casos, pode ser precisa unha dose extra. Isto sucede, por exemplo, cando houbo un
desgaste muscular intenso e a persoa necesita recuperarse con certa rapidez. É aí onde o consumo destes batidos pode ter certa xustificación, pero sempre baixo a supervisión e o consello dun especialista en nutrición. O
mesmo pasa cando, por cuestións loxísticas, alguén tarda moito tempo en chegar á súa casa para comer despois de facer un esforzo físico importante. O efecto saciante destes batidos e a súa fácil dixestión poden ser útiles en
ese momento.

Os riscos a longo prazo dos batidos proteicos

Imaxe: toa55

Aínda que a proteína é un nutriente bastante seguro, a Asociación Americana do Corazón advirte que inxerir unha cantidade moi elevada leva un maior risco de enfermidades cardiovasculares, tumores e osteoporoses. Un
exceso moi elevado de proteínas pode provocar problemas a nivel renal e hepático, así como un aumento da urea ou a diminución da absorción do calcio.

Por iso hai que ser precavidos ante estes batidos, insisten os expertos consultados. Antes de tomar nada, é fundamental saber que se está comprando e
coñecer ben o produto e os seus posibles beneficios, e a partir de aí, valorar se vale a pena.

"Debemos expornos varias preguntas: Estou a coidar a miña alimentación? Levo a cabo un adestramento acorde ao obxectivo que teño de gañar masa muscular?", expón Quintana. Se o único fin é aumentar as proteínas que inxerimos, a nutricionista ten claro que o seu consumo carece de sentido, xa que para iso están os alimentos. "Á hora de fornecer este tipo de suplemento non vale con concentrarnos nun só aspecto, hai que revisar todo o contexto no
que se move a persoa que o vai a tomar: se adestra, que tipo de exercicio realizará... E ante a dúbida, acudir a un dietista-nutricionista".

Hoxe en día vivimos nunha sociedade de culto ao corpo na
que todo o mundo quere estar estilizado, observan os expertos
consultados. "Ninguén quere ter graxa e as mensaxes da publicidade inducen a que moita xente, sen ter criterio e sen nin sequera necesitalo, tomen este tipo de
complexos sen supervisión profesional", coincide o especialista en nutrición deportiva Jaume Giménez. É frecuente que en moitos ximnasios e centros deportivos, algúns monitores ou adestradores persoais aconsellen e recomenden o consumo de certos suplementos e batidos. Pero a Lei de Ordenación das Profesións Sanitarias especifica con claridade que a prescrición dietética compete a un dietista-nutricionista.

Porque unha cousa é falar, aconsellar e contar os beneficios dun determinado produto, e outra ben diferente é cobrar por unha planificación de dieta e alimentación sen ser un profesional titulado. "Iso constitúe intrusismo profesional e non é legal, senón denunciable. Se alguén nos asesora sobre o consumo de
tal ou cal cousa, debemos esixirlle que nos mostre a súa titulación, que ademais debe ser visible. En caso de dúbida, o mellor é acudir ao colexio profesional, denunciar esa posible mala práctica e esixir unha sanción", recalca Giménez, que lanza outro aviso: "O meu consello é que se uno non vai facer deporte, abstéñase absolutamente de tomar este tipo de complexos".

Complementos e suplementos: ollo á pirataría

Moitas persoas compran estes suplementos por Internet. Son produtos que veñen de China ou de Europa do Leste e que poden conter ingredientes non declarados na etiqueta, mesmo sustancias que darían positivo nun control antidopaxe. Por iso, o máis aconsellable é adquirilos en establecementos autorizados para a súa venda. "Nunha tenda podemos atopar 20 marcas diferentes de proteínas das que, quizá, só dúas teñen un certificado que verifique que ese produto é seguro. Hai que saber que se compra e a súa composición", conclúe Giménez.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografías | Fotografías | Investigaciones

Información de Copyright e aviso legal

Visita a nosa canle Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámonos moi en serio a privacidade dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto