Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Seguridad alimentaria > Ciencia e tecnoloxía dos alimentos

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Como aumentar a seguridade e a calidade dos alimentos

A manipulación e preparación dos alimentos son claves non só para garantir a súa seguridade, senón tamén para asegurar todo o seu sabor e nutrientes

O almacenamento e a cocción dos alimentos non só afecta á súa seguridade. De como se produzan estes procesos tamén dependerá o sabor e a calidade de moitos deles. Algúns nutrientes en certos alimentos pódense botar a perder por unha cocción excesiva ou deixándoos a remollo con auga durante un período de tempo excesivo. Pero hai formas para evitar que isto ocorra e maximizar o sabor de cada un deles. O artigo explica como manipular os alimentos, cocelos e conservalos para conseguir non só que sexan seguros, senón tamén para que a súa calidade non se vexa alterada.

Imaxe: (matt)

Comer de forma saudable e segura implica ter en conta o tipo de alimento, a cantidade de nutrientes e como manipulalos. Unha manipulación adecuada, desde que se compran ata que se consomen, axuda a manter non só os nutrientes senón tamén a evitar bacterias patógenas e, por tanto, intoxicacións alimentarias.

Segundo a Organización Mundial da Saúde (OMS), a seguridade alimentaria e a nutrición están moi relacionadas, sobre todo en países en desenvolvemento onde escasea a subministración de alimentos. Nestes casos, adoitan levar dietas menos nutritivas nas que os alimentos son menos seguros pola presenza de riscos químicos ou microbiológicos. No entanto, a ciencia aplicada na cociña permite reducir estes riscos. Pero non é ciencia de última xeración, senón procesos cotiáns e rutineiros que axudan, no ámbito doméstico, a mellorar tanto a seguridade como a calidade dos alimentos.

Manipulación e cocción, claves para maior seguridade e calidade

A manipulación dos alimentos vai máis aló de tirar o leite caducado ou lavar froitas e verduras. Aínda que son accións importantes, deben terse en conta outras consideracións e evitar algúns erros que se cometen nas cociñas de maneira habitual.

Recomendacións de manipulación:

  • Lavar todas as froitas e verduras con auga fría da billa. Asegurarse tamén de que se lavan mesmo as que teñen a pel grosa, como os melones, cun cepillo suave. Debe evitarse deixar froitas e verduras a remollo, xa que se poden perder algunhas vitaminas que se disolven en auga.

  • A maioría de vitaminas e minerais atópanse nas follas exteriores de verduras e froitas como cenorias, patacas ou peras, xusto debaixo da pel. A pel é unha barreira natural que axuda a evitar a perda de nutrientes, polo que con só limpala de forma adecuada é suficiente.

  • Se se teñen que preparar alimentos con antelación e teñen que cortarse, é recomendable facelo en anacos grandes; canto menos superficie estea exposta ao aire, menos vitaminas pérdense e menos se oxidan .

  • Nunca deben probarse os alimentos para comprobar se están en boas condicións; as bacterias non ven se se cheiran.

  • Non descongelar alimentos a temperatura ambiente.

Recomendacións de cocción:

  • Unha cocción excesiva da carne pode afectar o seu sabor. Deben evitarse zonas queimadas.

  • Os tempos de cocción curtos contribúen a manter a cor e o sabor das verduras. Pero debe verificarse que se quentou a unha temperatura suficiente para eliminar posibles bacterias.

  • É aconsellable cociñar verduras ou froitas en pequenas cantidades, ou ao vapor. Desta maneira, consérvanse mellor os nutrientes.

  • Cociñar de forma rápida verduras como espárragos, xudías verdes ou brócoli, pois algunhas vitaminas destrúense con facilidade pola calor. Por tanto, canto máis curto sexa o tempo de cocción, máis nutrientes consérvanse.

  • A cocción no microondas, ao ser rápida, permite que non se perdan nutrientes sensibles á calor.

Outro dos factores que inflúen na seguridade e calidade dos alimentos, ademais da manipulación e a cocción, é o almacenamento. Se non se fai de maneira correcta, pódense botar a perder nutrientes de forma innecesaria. É importante considerar aspectos como o envase, a localización, a temperatura e o tempo. Nalgúns casos fálase do "tres R" para conservar mellor os nutrientes: reducir a cantidade de auga usada na cociña; reducir o tempo de cocción; e reducir a área de superficie á que se expón o alimento.

Como conservar os nutrientes

A conservación ten varios obxectivos: previr o crecemento de bacterias ou fungos; previr, atrasar ou reducir a deterioración dos alimentos; e manter o valor nutricional e o sabor.

As perdas de nutrientes poden reducirse, se os alimentos almacénanse de maneira adecuada

As vitaminas e minerais tamén son susceptibles á destrución a través do aire, a luz, a auga ou a calor. Pero estas perdas poden reducirse de maneira significativa, se os alimentos almacénanse de maneira adecuada. Cando se faga a compra, por exemplo, é preferible adquirir alimentos que se mantiveron en frío , xa que este inhibe as encimas destrutivas de nutrientes (excepto nalgúns casos). Coa verdura ou as froitas, debe terse en conta que canto máis tempo están "separadas do chan", máis nutrientes pérdense.

Nalgúns casos, a conxelación pode ser un método efectivo para preservar a maior cantidade de nutrientes, tras someter ao alimento a un proceso de escaldado para eliminar a presenza de microbios e reter a cor. A perda de nutrientes é máis lenta a temperaturas próximas a 0 ºC e con pouco contacto co aire.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto