Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Seguridade alimentaria

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Consellos paira comer con seguridade no embarazo

Adoptar certas medidas de seguridade alimentaria durante a xestación pode evitar moitos riscos tanto paira a nai como paira o futuro bebé. Isto é o que recomendan os expertos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Sábado, 06deFebreirode2021
embarazo precauciones alimentos Imaxe: TC-TORRES

O embarazo é una etapa vital rebosante de cambios fisiológicos e con necesidades nutricionais moi concretas. En xeral, as recomendacións alimentarias durante a xestación pretenden cubrir os requirimentos de alimentos propias da muller, satisfacer as esixencias nutritivas debidas ao crecemento fetal, preparar ao organismo materno paira enfrontarse mellor ao parto e asegurar reservas graxas paira a produción de leite durante a futura lactación. Pero, ademais das necesidades nutricionais, nesta etapa é vital prestar atención á seguridade alimentaria. No seguinte artigo resumimos os principais aspectos que se deben ter en conta.

Una boa alimentación é básica paira coidarse durante o embarazo, e isto abarca á seguridade alimentaria. En efecto, durante esta etapa tan delicada non basta con seguir una dieta saudable. Tamén hai que seguir una dieta segura. Como sostén a dietista-nutricionista Beatriz Carballos, “si non temos seguridade alimentaria, dá igual que o alimento sexa san ou insano”.

Segundo a Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición (AESAN), “é importante tomar unhas medidas básicas de hixiene e evitar o consumo de certos alimentos paira previr riscos que, aínda que pouco frecuentes, poden ter consecuencias negativas paira o feto ou a muller gestante”. Ademais do obvio, como respectar as datas de caducidade e non consumir produtos caducados, sen excepción, que recomendan os expertos? Consultamos con Elika , a Fundación Vasca paira a Seguridade Alimentaria, e estes son os principais consellos paira comer con tranquilidade durante a xestación. Toma nota.

🍖 As carnes, ben cociñadas

  • Cociña ben as carnes e asegúrache de que se faga até o centro do produto (así evitamos o risco de toxoplasmosis).
  • Lava ben con deterxente os coitelos e utensilios empregados na preparación da carne.
  • Non comas crúa ningunha carne (como carpaccio, steak tartar, etc.), nin ningún embutido cru, incluído o xamón serrano (só recoméndase comelo si coceuse ou frito previamente).
  • Evita consumir patés de liña fría (os de “anaco”). Consome só os que se comercializan en conservas esterilizadas, latas…

🐟 O peixe, ben elixido e cociñado

  • Come peixe 3-4 veces por semana, xa que achega o omega 3 necesario paira o bo desenvolvemento do feto, pero non consumas grandes peces predadores, como peixe espada, emperador, quenlla, marraxo, cazón e atún vermello (Thunnus thynnus) polo seu contido en mercurio. Hai novas advertencias sobre o mercurio e o consumo de peixe.
  • En xeral, non debes comer cru ningún peixe ou marisco, mesmo se os conxelaches antes.
  • Evita preparacións como o sushi, o sashimi, o ceviche e os boquerones/anchoas en vinagre.
  • Evita comer peixe afumado, excepto no caso de que sexa ben cociñado.

🍅 As froitas e hortalizas, ben lavadas

As hortalizas, xunto cos cereais, son fonte de fibra importante paira evitar o estreñimiento, ademais dos seus beneficios como alimentos saudables.

  • Limpa ben calquera hortaliza, sobre todo antes de consumila en cru, en especial as recollidas da nosa horta.
  • Lava con coidado as froitas que tomarás en cru.

🍳 Nada de leite cru ou ovos crus

  • Evita os queixos frescos ou de pasta branda (feta, camembert, mascarpone, brie, requesón, queixo de Burgos) e os elaborados con leite cru, porque nalgúns casos poden conter Listeria.
  • O ovo cru utilízase en pratos como o steak tartar, algúns mousses caseiros ou o tiramisú. Evitando o seu consumo, minimizamos o risco de Salmonella. Calla ben as tortillas e evita o contacto da tortilla feita con pratos que conteñan restos de ovo cru. O ovo cru está presente nalgunhas sobremesas caseiras.

🍦 Ollo cos xeados brandos de máquina

Os xeados brandos ou Soft, que podemos atopar en máquinas dispensadoras, levan certo risco, xa que a máquina mantén a mestura fría pero non conxelada. Isto fai posible a proliferación de patógenos si non se realiza una limpeza adecuada.

Outro elemento importante que hai que considerar son as culleres servidoras de xeados, xa que a miúdo mantéñense en auga e se esta non se renova continuamente, podemos atoparnos un importante número de microorganismos.

🌾 Algas? Mellor non

Ten coidado tamén coas algas e os seus produtos, que poden conter una gran cantidade de iodo. Aínda que este é necesario en doses moderadas, as doses excesivas poden ser prexudiciais. En cambio, paira asegurar un bo achegue deste elemento, utiliza sal yodada na preparación dos alimentos no canto da tradicional.

🍷 Evita a cafeína e o alcol

  • Tenta evitar a cafeína completamente. Lembra que a cafeína está presente en bebidas de cola, café, té e en bebidas enerxéticas (estas últimas teñen alto contido en cafeína, ademais de azucre).
  • En canto ao alcol, evítao. Ningún nivel de consumo de alcol está considerado seguro, e menos durante o embarazo. O feto é máis sensible ao alcol que a nai, polo que hai que evitar estas bebidas.

Etiquetas:

embarazo

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións