Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Seguridade alimentaria

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Deficiencias de calcio

Un número crecente de investigacións revelan que o metabolismo queima máis graxa cando hai una maior inxesta de calcio

A deficiencia de calcio na dieta é un dos males da alimentación en países ricos e pobres. Os especialistas advirten do alarmante déficit na inxesta de calcio en mozas e aconsellan incrementar o seu consumo. Ademais, din, dá maior protección fronte infeccións e non só non engorda senón que diminúe o risco de obesidade, segundo parecen demostrar algunhas investigacións.

Una das razóns que levan a nenos e adolescentes de países desenvolvidos a marxinar da súa alimentación os produtos lácteos é a crenza de que o leite e os seus derivados engordan, o que lles pode conducir inexorablemente a unha inxestión inadecuada de calcio e non necesariamente a ter o corpo perfecto que buscan.

Un traballo dun equipo da Universidade de Tennessee (EEUU) acaba de publicar un traballo que confirma a asociación negativa entre inxesta de calcio e graxa corporal. Publicado na revista Journal of the American Dietetic Association, os investigadores fixeron un seguimento de dous meses da dieta, peso, altura e porcentaxe de graxa corporal de 52 nenos, 25 mozos e 25 mozas. A maior inxestión de calcio e de graxas poliinsaturadas tenia unha relación inversamente proporcional coa porcentaxe de graxa corporal; ao contrario que outros factores como graxas saturadas, actividade sedentaria ou alto consumo de bebidas carbonatadas, relacionados cunha maior porcentaxe de graxa corporal.

O traballo non é novo. O mesmo equipo, dirixido por Jean Skinner, da Universidade de Tennessee, achara a mesma relación negativa entre calcio e graxa corporal en nenos pequenos. Este investigador, que recomenda o consumo habitual de alimentos ricos en calcio como o leite, afirma que «mesmo un lixeiro descenso na porcentaxe de graxa corporal na infancia reduce o risco de obesidade na adolescencia e na vida adulta».

A hipótese do calcitriol
A deficiencia de calcio por un consumo elevado de bebidas carbonatadas asociouse a un maior risco de raquitismo
Hai máis estudos nesa liña, aínda que tamén hai quen di que una correcta inxestión de calcio dáse nunha dieta adecuada, así que a razón última sería esa e non outra. Por iso, na Oregon Health & Science University (EEUU) analizaron o papel que xogaba a incorporación de 1200 miligramos de calcio suplementario en mulleres durante e despois do embarazo. Este período, marcado paira moitas mulleres polo incremento de peso e a posterior dificultade paira perdelo, é «o que marca o inicio da obesidade», explican os investigadores. Os resultados deste traballo, dado a coñecer o pasado novembro, revelan que as mulleres que tomaron o suplemento de calcio perderon máis peso e máis graxa corporal que as demais, incluso tomando as mesmas calorías.

Os investigadores explican que o metabolismo queima máis graxa cando hai una maior inxesta de calcio e que, de feito, o calcio pode supor un 10% da graxa metabolizada polo corpo nun día. De que forma o calcio promove a redución de graxa é algo que aínda non entenden moi ben. Algúns investigadores, como Michael Zemmel da Universidade de Tennessee, creen que «ten relación cunha forma activa da vitamina D, o calcitriol, que induce ás células a producir máis graxa». Hase visto que cando os niveis de calcio son baixos, os de calcitriol aumentan. E ao revés: cando os niveis de calcio son elevados, o de calcitriol é baixo, o que levaría ao corpo a queimar máis graxa.

Deficiencias en calcio
A deficiencia de calcio xerada por un consumo elevado de bebidas carbonatadas asociouse recentemente ao maior risco de desenvolver raquitismo nalgúns grupos sociais de Norteamérica, segundo revelaba una investigación dirixida por Thomas Carpenter, da Facultade de Medicina da Universidade de Yale, na que se analizaba dieta e saúde en nenos de familias hispanas, afroamericanas e de países do leste, grupos sociais cun maior risco de malnutrición en EEUU.

Tamén parece ser que una dieta rica en calcio outorga maior resistencia fronte a infeccións como as desencadeadas por Salmonella ou E.coli. Así o revelaba un equipo holandés do Centro de Ciencias da Alimentación de Wageningen. A explicación, dicían os investigadores, podería ser o feito de que o calcio favorece a flora intestinal. Outros beneficios do calcio sobre a densidade ósea e o desenvolvemento son ben coñecidos.

MALNUTRICIÓN DE PAÍSES RICOS E POBRES

Img comidasana
O consumo de calcio é deficitario en todo o mundo, feito que preocupa especialmente no caso de adolescentes e nenos que están en pleno desenvolvemento. Segundo a OMS, o calcio é una das carencias máis importantes na alimentación, xunto co ferro, vitaminas e outros micronutrientes esenciais. É a malnutrición na súa dobre faceta, que afecta a países desenvolvidos e países en desenvolvemento. Os primeiros por dietas moi enerxéticas, ricas en graxas saturadas, deficitarias en elementos esenciais como o calcio e conducentes a altos índices de obesidade; os segundos, por dietas insuficientes en proteínas e baseadas fundamentalmente en cereais.

As estratexias paira cambiar as actuais tendencias alimentarias deben ser diferentes segundo os casos. En países desenvolvidos, un cambio de hábitos e maior información. Bastaría con simplemente retomar o costume de tomar leite xa que é a fonte de calcio máis efectiva e con mellor relación custo-beneficio, afirmaba un equipo da Universidade de Kansas nunha análise no Journal of the American Dietetic Association. Paira países en desenvolvemento, onde a carencia de calcio vai ligada a outras – proteínas de orixe animal, vitamina A, ferro, zinc…- estúdanse con atención estratexias conducentes a eliminar deficiencias en micronutrientes.

Esta non sería a solución definitiva pero si una forma eficaz de mellora. Así, por exemplo, estúdase como mellorar a biodisponibilidad de minerais en legumes. Una forma sería optimizar os métodos de fermentación de vexetais e legumes paira eliminar o ácido fítico, que dificulta a absorción de ferro, zinc, calcio e magnesio contidos nos propios legumes.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións