Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Seguridade alimentaria

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

É malo comer as sementes de sandía?

As pebidas de sandía pódense comer: non provocan problemas intestinais, son moi ricas en fibra e teñen outras propiedades nutricionais moi interesantes

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 26deAgostode2021
beneficios de comer semillas de sandia Imaxe: IlonaF

As sandías sen pebidas son o éxito do verán. Desde hai uns anos, a súa presenza é cada vez maior en supermercados e fruterías. Pero isto, que paira moitas persoas resulta tan práctico e é una vantaxe, tamén supón una perda, porque as sementes das sandías teñen propiedades nutricionais moi interesantes paira a saúde. É recomendable comelas? Que nutrientes achegan? Hai sementes que non debemos comer? Respondemos a estas dúbidas nas seguintes liñas.

Á hora de comprar una sandía, moitas persoas valoran que non teña sementes. As sandías sen pebidas son máis cómodas para comer e danlle maior tranquilidade a quen aínda pensan que consumir estas sementes provoca problemas intestinais, como apendicitis ou diverticulitis. Con todo, tamén hai quen prefiren as sandías con pebidas, precisamente, porque as comen. Ten sentido facer isto? Ao parecer, si.

🍉 Que achegan as sementes de sandía?

As sementes de sandía “son una fonte considerable de nutrientes na dieta e poden ter beneficios económicos e paira a saúde debido ao seu contido de fibra, minerais, fenólicos e actividade antioxidante“. Así o sinala un estudo realizado en 2016 e publicado en o International Journal of Nutrition and Food Sciences.

Os resultados da investigación, na que se analizaron tres variedades de sandía, indican que as sementes conteñen os seguintes elementos de interese nutricional:

  • Auga (até un 8,5 %)
  • Carbohidratos (entre un 9,5 % e un 15,3 %)
  • Proteínas (entre un 16,3 % e un  17,7 %)
  • Graxas (entre un 26,5 % e un 27,8 %)
  • Fibra (entre un 39 % e un 43,2 %)
  • Minerais (sobre todo, potasio), seguido de cantidades apreciables de calcio, fósforo, manganeso, sodio e cinc.
  • Ademais, as sementes de sandía achegan enerxía: 100 gramos destas pebidas conteñen, en media, unhas 360 kcal.

🍉 As sementes de sandía causan problemas intestinais?

As sementes de sandía achegan nutrientes beneficiosos paira a saúde. Agora ben, é verdade que comelas pode ocasionar problemas intestinais? Miguel A. Lurueña, doutor en Ciencia e Tecnoloxía dos Alimentos, explica neste artigo que non. “Dise que isto podería causar apendicitis debido á acumulación no apéndice dos restos non digeribles de devanditas sementes, pero o certo é que é moi pouco probable. Un estudo investigou o tema analizando o apéndice de case 2.000 persoas operadas e só atopou restos vexetais sen dixerir nunha delas”, apunta.

“As sementes de sandía poden comerse sen problema”, engade a dietista-nutricionista Beatriz Carballos, tamén experta en seguridade alimentaria. “É importante aclarar que, en contra da crenza popular, comer sementes non incrementa o risco de padecer afeccións intestinais como diverticulitis e que as guías de práctica clínica da Asociación Americana de Gastroenterología non atopan evidencia paira prohibilas de forma xeral nestes pacientes”, detalla.

🍉 Como comer as sementes de sandía?

O habitual é consumilas tal cal, xunto coa froita, con cada bocado. Pero se isto resúltanos incómodo ou raro, tamén as podemos asar. Tras secalas no forno (a 150-160 ºC durante uns 15 minutos), poderemos consumilas a modo de snack saudable (coma se fosen pipas de girasol ou de cabaza) ou trocearlas paira engadilas noutras receitas, como facemos cos froitos secos nas ensaladas.

Hai que tomar precaucións?

Os principais recaudos hai que tomalos cos nenos pequenos, que non deberían comer as sementes de sandía, sobre todo, paira evitar atragantamientos. Doutra banda, as pebidas de sandía conteñen amigdalina —un precursor do cianuro— que, neste caso, libérase cando as masticamos crúas, non cando se tragan enteiras (a diferenza doutras sementes que si dan problemas cando se tragan, na dixestión).

Que sementes non debo comer?

As pebidas de sandía son boas paira a saúde e o seu consumo non entraña ningún risco paira o intestino. Con todo, hai outras sementes de alimentos cotiáns que non debemos comer polos seus niveis de toxicidade. “Algunhas plantas conteñen compostos tóxicos que se acumulan fundamentalmente nas sementes, mentres que na parte comestible aparecen en cantidades residuais e non supoñen un problema”, explica Carballos. E dános algúns exemplos.

“As sementes de mazás, cereixas, pexegos, ciruelas, peras ou albaricoques conteñen glucósidos cianogénicos, que se transforman en cianuro de hidróxeno cando os masticamos ou dixerimos. Tamén están presentes na carne da yuca, pero o procesado destrúeos”, di a experta. Por iso, a yuca non debe consumirse crúa, como tampouco estoutros alimentos.

Ademais, “as sementes do lichi conteñen hipoglicina A e metilenciclopropilglicina (MCPG), dous aminoácidos que poden producir hipoglucemia e encefalopatía”, aclara Carballos. Tamén indica una curiosidade: “Sendo estritos, os legumes son sementes e conteñen algúns ‘antinutrientes como as lectinas, que impiden a absorción dalgúns nutrientes e a altas doses son tóxicas, ou os fitatos que impiden a absorción dalgúns minerais”. Debemos deixar de consumilas ou preocuparnos por isto? Non. Os legumes son alimentos moi beneficiosos paira a saúde, “as lectinas elimínanse coa cocción e os fitatos, co remojo”.

Etiquetas:

sandía sementes

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións