Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Seguridade alimentaria

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Moitas lambetadas e máis froita

O sabor doce das lambetadas, máis que o contido enerxético, podería explicar porqué os adictos a estes produtos son máis proclives a consumir froita que o non adictos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 08deAgostode2006

Científicos estadounidenses descubriron que a adicción ás lambetadas pode preludiar unha tendencia saudable ao consumo de froitas, e están a ensaiar a posibilidade de reconverter un mal hábito nutritivo noutro saudable. Segundo este estudo, os moi frugívoros prefiren consumir tentempiés doces, mentres que os máis partidarios de verduras, hortalizas e legumes inclínanse polos snacks salgados.

Máis ideas para combater a epidemia de diabetes e obesidade que se cerne en todo o planeta? Un grupo de expertos da Cornell University (EEUU), dirixido por Brian Wansink, expoñen nun artigo que publica a revista Appetite a hipótese de que os adictos ás lambetadas (cuxo síndrome foi bautizado como sweet tooth, dente doce) son máis proclives a consumir froita que o non adictos. Esta circunstancia, especulan os expertos, podería usarse coa finalidade de «endulzar» o sabor de determinadas verduras, hortalizas ou legumes, a fin de garantir unha dieta equilibrada en quen se distinguen precisamente por unha inxestión desproporcionada de azucres e hidratos de carbono.

Ao dicir dos especialistas, a clave non está tanto no contido enerxético das lambetadas como no seu sabor doce. Polo que os vexetarianos que senten maior predilección polas froitas que polo resto de vexetais son tamén máis propensos a «caer» na tentación dun hábito de lambetadas ou chocolate. Wansink e o seu equipo investigaron a un total de 14.292 norteamericanos entre 1994 e 1996 para determinar se o consumo de lambetadas asociábase a un maior consumo de froita ou de verduras e hortalizas. Gañou a froita; así mesmo, desvelaron que os moi frugívoros prefiren consumir tentempiés doces, mentres que os máis partidarios de verduras, hortalizas e legumes inclínanse polos snacks salgados.

Repercusións dietéticas
Os adictos ás lambetadas son os responsables de que o consumo de froitas creza en todo o mundo
Os dietistas mostráronse pouco ou nada sorprendidos polo achado, posto que moitos empregan desde hai anos unha técnica de deshabituación das lambetadas que consiste en substituír progresivamente as melazas e lambetadas por marmeladas sen azucre e o aderezo de azucre en cereais ou iogures por pasas, bayas ou dátiles. A táctica, aseguran os dietistas estadounidenses, funciona case á perfección, aínda que a ciencia non había nunca pescudado ata hoxe que se os azucres e as froitas gardan tan próximo parentesco non é tanto polo seu contido como polo seu sabor.

O paradoxo está servida: os adictos ás lambetadas son, ao mesmo tempo, os responsables de que o consumo e tamén a produción de froitas non pare de crecer en todo o mundo. Sobre isto último, Asia acapara actualmente o 61% da produción frutera, seguida de América do Sur e África. Europa e Norteamérica non suman xuntas nin o 18%; por contra, son as rexións máis consumidoras.

Predisposición xenética
Pola súa banda, Robert Margolskee, da Mount Sinai School of Medicine (Universidade de Nova York), descubriu que a detección de sabores doces ou agres por parte dos receptores da lingua obedece a unha codificación xenética. «Ambos os sabores», explica Margolskee, «desempeñaron un papel importantísimo na evolución dos seres humanos, permitindo a estes a identificación de fontes ricas en azucres (enerxía) e a evitar os alimentos de sabor agre (potencialmente tóxicos)». Os científicos estudaron a dúas estirpes distintas de ratos de laboratorio: unha que prefería abeberar nun colector de auga con azucre e outra que mostraba predilección pola auga sen azucre. Nos ratos con tirada polo doce identificaron unha mutación xenética non presente nos ratos menos golosos que, por riba, é tamén responsable da adicción ao doce.

AZUCRE, AMOR E ODIO

Img caramelos1
A percepción do sabor doce inaugura o sentido do gusto en todo recentemente nado, e co tempo pasa a asociarse retóricamente a conceptos de recompensa e pracer. Moitos sinónimos do glosario amoroso gardan relación co doce; no entanto, a adicción ao azucre está a pasar factura de saúde a unha sociedade caracterizada polo goce instantáneo. A adicción ao azucre, sen ir máis lonxe, propicia que moitos homes e mulleres baseen hoxe a súa dieta nun consumo reiterado de doces, bebidas, xeados, marmeladas, caramelos, gomas de mascar, entre outros.

Lonxe de asimilar a adicción ao azucre a unha drogaadicción ou abuso de sustancias, os expertos en saúde advirten de que o azucre branco contén moi poucos nutrientes e só catro calorías por gramo. Os alimentos ricos en azucre branco sacian rápido e ofrecen pouca cancha á competencia doutros alimentos menos. Pero, ademais, os azucres inhiben a capacidade de glóbulos brancos ou leucocitos para facer fronte a contaminacións bacterianas, polo que un consumo regular e esaxerado de doces diminúe o noso sistema defensivo e favorece a aparición de catarros, cistitis, vaginitis ou forúnculos.

A adicción ao azucre duplica así mesmo o risco de padecer diferentes tipos de cancro: colon, mama, ovarios, próstata, ril, sistema nervioso e páncreas; tamén aumenta o risco de padecer enfermidades cardiovasculares e está directamente relacionado coa aparición de diabetes non dependente de insulina na etapa adulta. Moito azucre na dieta carrexa problemas dixestivos crónicos (malas dixestións), favorece a infección intestinal de fungos, bacterias e parásitos que, á súa vez, estimulan unha maior ansia por consumir azucres.

O consumo esaxerado de azucre tamén se asocia con problemas menstruales, carie dental, inflamación das encías, cambios no estado de ánimo (ansiedade e depresión), anemias e deficiencias nutricionais, obesidade, hipoglucemia (debido a que o páncreas debe secretar picos de insulina para manter niveis constantes de azucre en sangue), hiperactividade e dificultades de concentración tanto en nenos como en adultos.En condicións de abstinencia, o inveterado consumidor de doces pode experimentar fatiga, ansiedade, irritabilidad, depresión, apatía, taquicardias e insomnio. Se se opta por eliminar todo azucre da dieta (cura drástica), convén ter en conta que para asimilar a glicosa que o organismo necesita non basta cun réxime rico só en cereais integrais e verduras. É preferible una certa saciedade en canto a proteínas (peixe, lácteos, ovos, carne, legumes ou froitos secos), posto que un déficit proteico pode recidivar a ansia polos doces.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións