Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Seguridade alimentaria

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os efectos do pan e as patacas, a debate entre expertos dietistas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 03deSetembrode2003

O debate que opón a expertos dietistas céntrase no contido de glicérico nos alimentos, que clasifica os carbohidratos segundo a rapidez en que estes son dixeridos e pasan ao fluxo sanguíneo convertidos en glicosa. Os expertos traballan paira coñecer até que punto a inxesta deste tipo de alimentos pode ter repercusións paira as persoas, tendo en conta que o exceso de glicosa fai subir o nivel de insulina no sangue, segundo os estudos neste ámbito.

Os defensores destes alimentos aseguran que o índice glicérico é a clave da nutrición. Os detractores, con todo, aseguran que o índice glicémico constitúe un dos puntos esenciais na dieta. Paira estes expertos, as persoas comen en exceso xa que os alimentos que se inxeren absórbense con moita rapidez e alteran o metabolismo ao elevar o nivel de glicosa. Paira Janette Brand-Miller, da Universidade de Sydney, é pouco ético “dicirlle á xente que coma con pouca graxa e moitos carbohidratos sen ter en conta o índice glicémico”.

Esta postura conta co apoio da Organización Mundial da Saúde (OMS), segundo informa a CNN, aínda que aínda é rexeitada por numerosos expertos de EEUU, como os que forman parte da Asociación de Especialistas de Diabetes. Algúns destes detractores xustifican esta postura como defensa das dietas baixas en carbohidratos e ricas en graxas. Os últimos estudos realizados neste campo confirmaron que o corpo humano converte todos os carbohidratos en moléculas de azucre, que son queimadas ou almacenadas.

Os expertos centráronse agora no estudo de máis de mil alimentos, e descubriron que moitos carbohidratos complexos son dixeridos con maior rapidez que os simples. Isto é así en alimentos como o pan branco e outros cereais, pero non en froitas como mazás e peras. Os expertos comprobaron que as comidas con almidón, como grans refinados e papas, teñen un alto índice glicémico, que aumenta tamén se se cociñan os alimentos con exceso.

A crenza xeral é que, canto máis rápido dixírese un alimento, mellor. Con todo, Brand-Miller asegura que “no campo médico isto non é así”. Os expertos aseguran que tras unha comida con alto índice glicémico, a proporción de azucre no sangue pode aumentar o dobre que cunha comida baixa en IG. Isto provoca un aumento da insulina, que fai que o organismo acumule azucre nos músculos e nas células do tecido adiposo.

Segundo os expertos, o descenso do nivel de azucre no sangue provoca que a sensación de fame apareza ao cabo de pouco tempo (unhas dúas ou tres horas). A investigación neste campo, que continúa avanzando, permitiu determinar até agora que una dieta a base de alimentos con baixo índice glicémico prevén da diabetes, o sobrepeso e as enfermidades coronarias.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións