Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Seguridade alimentaria

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Que pasa se como moito limón?

O limón ten importantes propiedades nutritivas e achega sustancias de acción antioxidante, pero o seu consumo excesivo pode ser problemático

O limón é un froito con abundante cantidade de vitamina C, flavonoides e aceites esenciais. A súa riqueza en vitamina C e ácido cítrico axuda a previr enfermidades infecciosas e a estimular o sistema inmunitario e crear defensas, polo que o seu consumo está en especial indicado para quen teñen un maior risco de sufrir carencias de vitamina C. O limón emprégase sobre todo para aderezar ou realzar o sabor doutras froitas ou pratos e preparacións culinarias. Pero, que pasa se se toma en demasía? O artigo explica as consecuencias de consumir moito limón e sinala que outros alimentos poden ser tóxicos se se inxeren en exceso.

Imaxe: belchonock

A vitamina C, presente no limón, contribúe a reducir o risco de múltiples enfermidades, como as cardiovasculares. Ademais, debido a que a vitamina C aumenta a absorción do ferro dos alimentos, aconséllase en caso de anemia ferropénica como acompañante de alimentos ricos en ferro ou aos suplementos deste mineral, xa que acelera a recuperación. Ademais, o ácido cítrico ten propiedades antisépticas e alcalinizadotas dos ouriños, polo que tomar o zume de limón ou lima diluídos beneficia ás persoas con cálculos ou litiasis renal, hiperuricemia ou pinga, xa que facilita a eliminación de acedo úrico polos ouriños. Tamén, polo seu contido en sustancias astringentes, ten propiedades beneficiosas e resulta unha opción saudable como substituto do vinagre en ensaladas e outras preparacións culinarias.

Pero, que pasa se o consumo de limón faise en grandes cantidades, sobre todo de vitamina C? Non existen evidencias científicas de que poida ser tóxico, xa que se trata dunha sustancia hidrosoluble, é dicir, que o exceso se eliminaría polos ouriños. Pero isto non significa que unha toma desmesurada non teña consecuencias.

Consumir moito limón

Do mesmo xeito que todos os cítricos, os limóns son unha fonte excelente de vitamina C. Segundo o Departamento de Agricultura estadounidense (USDA), unha cunca de zume de limón pode chegar a achegar uns 19 miligramos de vitamina C. Esta actúa como un antioxidante que neutraliza as moléculas reactivas (radicais libres) antes de que danen os tecidos. Como antioxidante, tamén protexe as moléculas como proteínas, graxas e carbohidratos. As doses recomendadas pola Organización Mundial da Saúde (OMS) para a vitamina C sitúanse nos 90 miligramos diarios para os homes e nos 75 miligramos para as mulleres. En xeral, aconséllase que os adultos non excedan os 2.000 miligramos de consumo diario.

A inxesta elevada de vitamina C pode dar lugar a alteracións gastrointestinales como diarreas e cambras abdominais

A inxesta elevada de vitamina C pode ser prexudicial e pode dar lugar a alteracións gastrointestinales como diarreas e cambras abdominais. Tamén pode favorecer o desenvolvemento de ataques agudos de pinga e empeorar unha litiasis renal por cálculos de oxalato, xa que a vitamina C transfórmase en oxalato no corpo humano. Debe terse en conta, con todo, que os efectos secundarios serios por mor de demasiada vitamina C son infrecuentes porque o organismo non pode almacenar dita vitamina.

Considérase tamén que o contido de ácido nos limóns pode agravar un esófago inflamado ou irritado. Non hai que esquecer que a combinación de ácido cítrico e acedo ascórbico do mollo de limón estaría nunha cualificación de pH do 2 ao 2,6, nunha escala onde o 0 representa as sustancias máis acedas. Cando se fala de alimentos acedos é importante entender o concepto de pH. É un valor que se dá aos alimentos e que vai do 1 ao 14, considerándose o 7 como valor neutro. Se o nivel de pH nun alimento é superior a 7, dise que este é alcalino; en cambio, un valor inferior a 7 indica un alimento acedo.

Consumo (tóxico) excesivo de alimentos

Abusar dos alimentos sans tamén pode ser perigoso. E é que todos os extremos teñen o seu aspecto negativo, e coa comida tamén sucede, pois inxerir en exceso certos alimentos pode chegar a ser contraproducente se non se sabe medilos de maneira adecuada. Algúns tan inocuos como a auga ou o sal poden actuar como tóxicos en cantidades moi elevadas.

No caso da auga o problema dun consumo desmesurado ten nome. É a potomanía, unha inxesta compulsiva e en exceso que pode provocar unha intoxicación chamada hiponatremia. Esta intoxicación prodúcese cando unha persoa bebe tanto que a auga dilúe a concentración de sódico no sangue e crea un desequilibrio. Isto fai que sodio e electrolitos como o potasio ou o magnesio dilúanse e alteren o funcionamento do organismo, colapsando as funcións vitais como a respiración, a función cerebral ou a cardíaca. Este problema dáse, sobre todo, cando o consumo esaxerado dáse en pouco tempo, xa que os sistemas que controlan o equilibrio hídrico non poden facer ben o seu traballo.

Outro alimento moi común que pode ser tóxico en demasía é o sal. O sodio é unha das moitas sustancias que o organismo necesita para funcionar ben. Aínda que é ben coñecido que o exceso de sal na dieta é malo para persoas con hipertensión , non hai moita consciencia de que este exceso tamén pode ser tóxico. Cando hai máis sodio do necesario no sangue poden producirse efectos nas células cerebrais. Segundo a OMS, a inxesta diaria recomendada de sal é de cinco gramos ao día (unha cucharadita).

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto