Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Vas á compra? Sete cosas que debes mirar na etiqueta

Consellos prácticos paira comprender a información que hai nas etiquetas dos alimentos
Por EROSKI Consumer 28 de Abril de 2018

Non se parecen en nada a unha novela, pero, una vez que se aprende a descifrar os segredos que albergan, as etiquetas alimentarias poden contar historias igual de interesantes, sobre todo cando se trata de seleccionar alimentos saudables e entender o que se está comprando. Paira axudar nesta tarefa, convén repasar os elementos xerais da etiquetaxe, acompañados de claves paira saber en que fixar. A continuación danse sete.

1. Denominación

É a descrición técnica do produto, na que se especifica exactamente que se ofrece. Faise en base á denominación xurídica do alimento establecida pola Unión Europea e, no caso de que esta non exista, recórrese ao nome co que este se coñece habitualmente ou a unha descrición (por exemplo, “preparado lácteo a base de leite desnatada”). Ás veces, si a formulación é sinxela (manteiga, zume de uva…), axuda a despexar dúbidas no caso de que o nome comercial non sexa claro.

2. Nome comercial e identificación da empresa

A forma na que un produto se presenta ante o consumidor é relevante, xa que, xunto ao nome, moitos alimentos conteñen reclamos como “receita artesá”, “elaboración caseira” ou “ingredientes naturais”. Os expertos recomendan non deixar levar por estas mensaxes publicitarias, posto que, na maioría dos casos, ou son demasiado ambiguos, ou só fan referencia a unha das múltiples características do alimento, o que pode acabar levando a engano.

En canto á identificación da empresa, debe constar o nome e a dirección do fabricante paira posibles reclamacións.

3. Os ingredientes

Img transgenicos graxas trans hd
Imaxe: Justek16

Neste apartado inclúese una lista onde se recollen todos os compoñentes do produto e indícase, cunha tipografía distinta, aquelas sustancias que poden causar alerxias ou intolerancias. O máis interesante é que os ingredientes aparecen enumerados de maior a menor , en función da porcentaxe dos mesmos presente no alimento. É dicir, o ingrediente maioritario aparecerá en primeiro lugar, e así de forma sucesiva.

Esta información resulta moi útil paira comprobar, por exemplo, si nos produtos baseados nun ingrediente en concreto, como os palitos de cangrexo ou os iogures de froitas, é leste o que prima, ou non, sobre os demais. Tamén se pode ver a cantidade de peixe que hai nos palitos de pescada ou de carne nas salchichas.

Outra curiosidade é que a porcentaxe de alcol só especifícase nas bebidas que conteñan un volume superior ao 1,2 %, o que fai que, en proporcións moi baixas, este poida estar presente sen que apareza reflectido.

4. Data de duración mínima e de caducidade

A data de caducidade indica o momento despois do cal a inxestión do alimento pode entrañar risco paira a saúde. Con todo, un consumo preferente sinala que, pasado un período determinado, certas características físicas do produto “como o cheiro, a cor, o sabor ou a textura” poden verse alteradas, pero sen que a súa inxesta chegue a resultar perigosa.

5. Condicións especiais de conservación e uso

Neste apartado especifícanse as recomendacións básicas sobre o correcto almacenamento do produto una vez aberto. Así, é posible saber se este débese conservar ou non refrigerado e de canto tempo disponse paira a súa consumición antes de que se bote a perder.

6. Táboa nutricional

Img consellos ler etiquetas
Imaxe: BrianAJackson

Segundo o Ministerio de Sanidade, a táboa nutricional achega información sobre o valor enerxético do produto, expresado en kilojulios (kJ) e kilocalorías (kcal), e a presenza obrigatoria dos seguintes nutrientes: graxas, graxas saturadas, hidratos de carbono, azucres, proteínas e sal.

Só é de obrigado cumprimento naqueles casos nos que o produto faga una declaración nutricional do estilo “baixo en sal”, “sen azucres engadidos”, “rico en vitamina B12”, etc. Con todo, moitos fabricantes optan por dar esta información sempre por transparencia. Os produtos sen transformar ou curados que inclúen un só ingrediente, auga, sal, especias, té, vinagres e os aditivos alimentarios están exentos de conter esta información.

Os valores preséntanse por cada 100 gramos ou 100 mililitros, o que permite comparar produtos entre si, e acompáñanse da porcentaxe que representan estas cantidades sobre a inxesta diaria de referencia por persoa. Esta última é una estimación que se fai paira un adulto medio que inxira 2.000 kcal ao día, polo que as proporcións non se axustan por igual a todos os consumidores, xa que entran en xogo o peso e a actividade física de cada un.

Segundo a Administración de Alimentos e Medicamentos estadounidense (FDA), un alimento é alto nun nutriente específico cando ten o 20 % ou máis da inxesta de referencia, e baixo, cando ten o 5 % ou menos. Esta institución recomenda pratos que conteñan cantidades altas de calcio, fibra, potasio, vitamina A e vitamina C, mentres que desaconsella abusar de graxas (en especial as saturadas), colesterol e sal.

7. Lote de fabricación

Sinala o conxunto de unidades dun produto fabricado e envasado en condicións homoxéneas, para que as autoridades poidan retiralo en caso de risco. Indícase coa letra “L” seguida dun número, que pode identificar coa data sempre que esta inclúa polo menos o día e o mes.