Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Novas tecnoloxías > Internet e telecomunicacións

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Como evitar que as novas tecnoloxías distráianche

As redes sociais e Internet fan que perdamos moito tempo, sen apenas darnos conta. Por sorte, hai apps para evitar que o computador e o teléfono róubennos a atención

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 28 de Febreiro de 2020
Apss para movil para no perder tiempo Imaxe: Pexels

Algunha vez, tras un día atarefado, tiveches a sensación de non poder lembrar en que investiches todo o teu tempo? Ou de que, a pesar de traballar en diversas tarefas, faltouche o alivio que produce dar carpetazo a algún asunto urxente? Pasa, si, e aínda que descansásemos como pouco media hora. E o máis probable é que sexa así porque a nosa xornada transcorrese aos tombos entre as tarefas importantes, as distraccións máis habituais (redes sociais, mensaxes e correos electrónicos) e, por último, o tempo desperdiciado en tratar de organizarnos, ou mesmo en culparnos por non ser capaces de facelo. Como porlle freo? As seguintes apps axudaranche a non perder tanto o tempo co móbil e o computador.

Calcúlase que pasamos unha media de 1,38 horas diarias nas redes sociais, fronte ás 2,53 que aínda dedicamos a ver a televisión. Aínda que esta última siga sendo a raíña en consumo de tempo, hai unha diferenza crucial que fai que Internet supoña un maior risco para a nosa organización cotiá: mentres que o habitual é ver a tele durante unhas horas concretas e consecutivas, a Web e as redes sociais acompáñannos en todo momento mediante os dispositivos móbiles e interrompen de forma constante nosas tarefas. Ás horas que lles dedicamos, debemos engadir a cantidade de tempo e dispersión intelectual que xera o seu uso, algo difícil de determinar. É dicir, a miúdo o maior risco reside en que nin sequera somos conscientes de como estamos a empregar o tempo.

Cal é o meu problema coas novas tecnoloxías?

Falamos con Santiago Álvarez de Mon, experto en liderado e comportamento organizacional, ademais de autor do libro ‘A miña axenda e eu: repensando a nosa relación co tempo’, entre moitos outros manuais e exemplares divulgativos. Lonxe de culpar á Rede e as novas tecnoloxías dos nosos desgustos na xestión da nosa axenda, Álvarez de Mon sinala a utilidade dos recursos que nos brindan e pon como exemplo unha videoconferencia: “Permite falar cun fillo ou un compañeiro que estean a gran distancia, ser máis selectivo nas viaxes e non necesitar desprazarche para ver a un xefe ou un provedor. Realmente fannos posible administrar moito mellor o noso tempo”.

Para este experto, o problema provén da superabundancia de medios “que esixe ao ser humano un investimento cada vez maior para aprender a usalos. Se non, ao final o mundo dixital convértese nun maremágnum, nun tráfico ininterrompido de correos; terminamos conectados a tres dispositivos á vez, coa cabeza dispersa e incapaces de atarnos á tarefa ou á actividade requirida, pois a intelixencia artificial esixe investir en intelixencia humana. Isto non é culpa da tecnoloxía, senón da nosa mala xestión da mesma. E debemos ter en conta que a atención é unha fronteira diferencial entre a excelencia e a mediocridade”.

A solución a estes problemas non é sinxela, e convén ser precavido ante os atallos que a miúdo se nos ofrecen para xestionar o tempo. “Os tratamentos deben aplicarse en función do diagnóstico: se o problema que teño ten que ver coa miña mala xestión do tempo, a solución non pode provir do mero uso dunha app. E non digo que isto non che poida axudar, pero o que debes facer é ir á raíz do problema. E leste pode consistir nunha mente dispersa, en perder as rendas da túa propia axenda”, sostén o especialista.

Un bo comezo para evitar a disipación mental consiste en planificar o tempo atendendo só ao esencial. Para iso, Álvarez de Mon propón empregar 10 minutos da tarde do domingo para, coa axenda na man, pensar en que “é o importante que temos que facer esa semana, cales son as cousas polas que nos pagan e que decisións necesitamos tomar. Coñecer cal é a esencia do teu traballo e protexer eses alicerces”. Tamén engade que é importante blindar o lecer nesa axenda: o tempo que dedicas á túa familia, ás túas afeccións, ao deporte, etc. “Todo isto varía en función de se alguén se dedica a unha profesión liberal na que ten máis marxe para xestionar o seu tempo, ou se forma parte dunha estrutura corporativa con certos tics culturais”, recoñece.

Apps para movil para no perder tiempo

Apps para xestionar ben o tempo

Ata agora, segundo un estudo levado a cabo nos anos 50 polo cirurxián plástico Maxwel Maltz, calculábase que o ser humano necesitaba polo menos tres semanas para adquirir un novo hábito. Investigacións posteriores estiman que o tempo medio que nos leva incorporar á nosa vida un novo costume é de dous meses, aínda que, segundo a persoa e o hábito que se desexe adquirir, o prazo pode ampliarse ata os 250 días.

Así que se un quere aprender a xestionar ben o seu tempo, a forma máis eficaz de facelo será fixarse unha meta realista que poida manter durante un período, no canto de tentar abarcar moito e abandonar estes propósitos ás poucas semanas. Como facelo? Coas seguintes apps:

  • Analizar os nosos hábitos. Antes de adquirir un hábito novo, necesitamos coñecer ben os nosos costumes actuais. Aplicacións como App Usage ou Estatísticas da aplicación infórmannos con precisión sobre o tempo que investimos utilizando as diversas funcións e programas do noso teléfono. É algo similar a consultar a nosa báscula para comprobar se engordamos e contabilizar as calorías que inxerimos. Pode sernos útil para empezar a tomar conciencia de cantas horas dedicamos a estes mesteres, e obrar en consecuencia se vemos que resultan excesivas.
  • Evitar as distraccións. Identificados os nosos malos hábitos, deberemos aplicar programas como HelpMeFocus ou AppBlock que aspiran a evitarnos toda distracción innecesaria, bloqueando as funcións do noso teléfono que nos arrebaten tempo e atención. É posible configuralas para que desactiven as notificacións, bloqueen as redes sociais da nosa elección ou nos permitan usalas só durante un tempo diario determinado. E, mesmo, a primeira dispón de opcións premium tales como bloquear a desinstalación da propia app, de forma que aínda que esteamos desesperados por incumprir as normas que nos impuxemos, non podamos dar marcha atrás e debamos cumprilas. É case como volver ao colexio e ter a un profesor estrito encima de nós durante un exame.
  • Para o computador. E, aínda que nos estamos centrando nos teléfonos móbiles, existen programas equivalentes para os nosos equipos. Focal Filter, Stay Focusd ou Self Control funcionan de maneira moi similar, xa que nos permiten, por exemplo, facer que Chrome non nos deixe acceder a determinados sitios web durante o noso tempo de traballo.

Por último, debemos evitar caer no abuso destes recursos ou, pola contra, terminaremos máis pendentes de utilizar diversos programas que de potenciar a nosa eficiencia. Podería pasarnos como a un fumador que pretende reducir o número de cigarros que fuma e carga cunha tensión extra por mor de obsesionarse por contabilizar o seu consumo en todo momento.

Terminamos cunhas palabras de Santiago Álvarez de Mon: “A axenda que máis me preocupa é a axenda mental, que consiste en saber que un está no que está: que, ao final do día, lográsemos facer unas cantas cousas razoablemente ben grazas a que só faciamos unha ao mesmo tempo. A filosofía multitarea é unha trampa“.

Etiquetas:

aplicacións apps

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións