Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Novas tecnoloxías > Internet e telecomunicacións

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Como saber se sofres unha adicción ás redes sociais

Sentir a necesidade de publicar e fotografar todo o que a un lle pasa é unha das claves para recoñecer unha adicción ás redes sociais

Imaxe: Duri From Mocup

As redes sociais forman parte da nosa vida. Para algúns se converteron nun estilo de vida, e ata mesmo nun traballo. Pero, como saber cando a paixón polas redes sociais transformouse nunha adicción? Os expertos chámano “conduta adictiva a Internet“. A continuación danse as claves para saber recoñecela e como facela fronte.

Estou enganchado ás redes sociais?

A pesar de que sexan moi divertidas, e mesmo axuden a impulsar grandes cambios na vida persoal e profesional, as redes sociais tamén teñen algúns perigos. Case o 40% dos mozos utiliza as redes sociais, polo menos, dúas horas nun día normal de colexio, apunta o estudo ‘Investigación sobre condutas adictivas a Internet nos adolescentes europeos’. Este comportamento é denominado polos expertos como “conduta adictiva a Internet”. Como saber se se sofre? Estas son, segundo os expertos, as claves para recoñecer unha adicción ás redes sociais.

1. O primeiro e o último.

O primeiro que fai ao espertar un usuario enganchado ás súas redes sociais é o mesmo que fai antes de deitarse: consultar as novidades en Facebook, Instagram, Snapchat, etc.

2. A necesidade de medilo todo.

Revisar con frecuencia os perfís en redes e esperar obter un feedback positivo das publicacións realizadas obriga a estar pendente do número de likes, comentarios ou retuits ou outros factores para determinar o éxito ou fracaso dunha publicación.

3. Conversacións impersonales.

Substitúense as conversacións cara a cara con charlas a través de Internet. O usuario prefire a vida dixital á vida real, xa que a sensación de soidade nunca existe e é moito máis fácil interactuar con outros usuarios.

4. Ansiedade e irritación.

O máis seguro é que este sexa o signo máis claro e á vez máis preocupante das adiccións a estas plataformas de interacción social. O motivo? Estar nun sitio onde non haxa cobertura ou que a batería se esgote e non exista a posibilidade de recargala no momento.

5. Publicar varias veces aodía .

Cando o usuario sente a necesidade de publicar e fotografar todo o que lle sucede, desde as súas comidas diarias ata a súa pose antes de durmir; é dicir, facerse presente nas súas diferentes redes con contidos diarios e banais.

Imaxe: Eaters Collective

Como combater unha adicción ás redes sociais?

1. Recoñecer a adicción.

Aceptar o feito de que existe unha adicción e ser consciente de que se debe superar para lograr un mellor estilo de vida. Trátase do famoso “Primeiro Paso de Alcohólicos Anónimos”, e o é por algo. Se non se admite que existe un problema, non hai ningunha posibilidade de que se poida solucionar, xa que o feito de admitilo crea dentro de uno mesmo a intención de superalo.

No caso das redes sociais, as consecuencias non son tan desastrosas como co alcol ou das drogas, pero con todo si poden ter un efecto bastante negativo, sobre todo, na produtividade.

2. Omitir as notificacións.

A miúdo, as notificacións son as culpables de que os usuarios estean de forma constante mirando o móbil, polo que silencialas pode chegar a ser un primeiro paso para reducir o uso das redes sociais.

3. Desconectarse das redes sociais durante un tempo.

Segundo algúns expertos, estar desconectado determinado tempo permite ao cerebro crear novos camiños neurales, o que significa que novos comportamentos e rutinas comezan a substituír aos antigos. Con todo, isto tamén pode ocorrer en sentido contrario con hábitos que non son bos.

4. Establecer momentos de conexión diaria.

Fóra deses momentos, o apropiado é non conectarse a ningunha rede social. Ao entrar só cando un decide facelo, está a mandarse unha mensaxe ao cerebro de que se ten o control.

5. Bloquear as redes sociais ou borrar as aplicacións.

Sería o último recurso. Non se trata da solución idónea, pero para situacións extremas quizais sexa unha opción que habería que valorar.

RSS. Sigue informado

Conocimiento digital para tu desarrollo profesional

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións