Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Novas tecnoloxías > Internet e telecomunicacións

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Escravos do ‘like’: así é a xeración enganchada a gustar ”

A procura de aprobación allea nas redes sociais afecta sobre todo as persoas novas e ten síntomas parecidos aos que provoca a dependencia do alcol ou o tabaco

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Sábado, 29 de Xuño de 2019

O uso intensivo das redes sociais por parte de adolescentes e menores xerou unha das adiccións que máis preocupan a pais e psicólogos polos seus efectos devastadores. Os seus síntomas non difiren dos que alguén sente ao depender do alcol, as drogas ou o tabaco. Son os novos yonquis do like. Os escravos do “gústame”. Cando debemos empezar a preocuparnos por convivir cun adicto ás redes? María Fernández da Riva é psicóloga e coñece ben os tics. Non en balde, é especialista en terapias para adolescentes e descríbenos algunhas situacións que poderían resultarnos familiares. Se é así, toma nota dos consellos que tamén apunta neste artigo.

Imaxe: perig76

"Cando estás cun adolescente, indícaslle que deixe o móbil sobre a mesa e apague o son e, durante o tempo que estás con el, mira a pantalla do dispositivo cada vez que se ilumina pola entrada dunha mensaxe, o tema empeza a ser preocupante. Se ademais dislle que por favor dea a volta ao móbil e observas que fisicamente a súa ansiedade aumenta (cambia o ritmo da respiración, inquiétase, cámbialle o humor) xa temos claro que temos diante un mozo adicto", indica da Riva.

En moitos casos así, a vida, a autoestima e a escala de valores dos mozos atrapados nesta fogueira dixital das vaidades fundaméntase tan só no número de "gústame" que recibe nas redes sociais ou na súa cantidade de seguidores. A ditadura do like cobrouse xa numerosas vítimas mortais na Rede en busca do selfi máis difícil ou máis perigoso, da mellor dieta para adelgazar ou dos desafíos urbanos máis temerarios a bordo de automóbiles ou motocicletas.

Así é a chamada 'Xeración Like'

Cada día circulan máis de 4.000 millóns de likes en Instagram. O "gústame" converteuse é unha especie de bitcoin emocional indispensable para a supervivencia afectiva de millóns de mozos, os que integran a chamada "Xeración Like", nacida a partir de 1994. "Este tipo de persoas dorme co móbil e utilízao na cama. Ao espertarse, o primeiro que fai é consultalo e o último antes de durmirse, mesmo atrasa as súas horas de soño", corrobora a psicóloga.

Para os adictos ao like, consultar con frecuencia o estado das súas páxinas, o acceso case permanente ao seu perfil e o coidado e substitución continua das súas fotos é tan potente como a atracción dun imán. Segundo un estudo da Universidade de California, o pracer que provoca ao cerebro dun adolescente conseguir unha gran cantidade de 'likes' aseméllase ao que sente ao recibir diñeiro. De aí a procura obsesiva do emoticono.

Imaxe: Wokandapix

Segundo María Fernández da Riva, o deseño da actual sociedade estimula a participación nese mundo dixital paralelo, ata o punto de poder facernos parecer marxinados sociais se non formamos parte das comunidades virtuais. Prodúcese, por exemplo, cando "estamos a ver un programa de televisión e incítannos a converternos en seguidores tamén a través das redes, e mesmo a ter unha interacción instantánea con programas. Incítannos a estar continuamente conectados", apunta a especialista. E iso ten consecuencias. En xeral, os mozos da "Xeración Like" xa sufriron a recriminación das súas familias polo uso e o tempo que pasan enganchados e pola utilización de dispositivos móbiles en sitios pouco adecuados: andando pola rúa, facendo deporte, no cuarto de baño, en cinema e en espectáculos...

Os mozos españois de entre 12 e 17 anos prefiren usar Instagram a ver películas, series ou xogar coa videoconsola

Nesta carreira pola consecución dun "gústame", Instagram oficia como altar maior das redes sociais. Os mozos españois de entre 12 e 17 anos prefiren usar Instagram a ver películas, series ou xogar coa videoconsola, segundo o estudo 'Menores e Internet: a materia pendente dos pais españois', elaborado por Qustodio. Para María Fernández da Riva, "o problema máis grave das redes sociais é que nos volvemos dependentes da aprobación, do like dos demais. Convertemos ás redes nos nosos donos e estamos máis preocupados en poder demostrar nas redes sociais o que gozamos e divertímonos na nosa vida que en sentir o que estamos a vivir". Unha obsesión que alcanza todo o seu apoxeo na sala onde se exhibe A Gioconda, no Museo do Louvre, en París, rodeada por unha multitude de turistas armados con smartphones e tabletas e en aparencia máis interesados no selfie coa Mona Lisa que en gozar en persoa da emoción de ter a un palmo unha pintura mítica. A exhibición a terceiros substituíu progresivamente o pracer da experiencia individual.

A adicción ao like, a procura permanente da aprobación de terceiros nos nosos perfís dixitais, segundo Fernández da Riva, "ofrécenos unha imaxe distorsionada da realidade, coa procura continua da felicidade, do pracer e do goce como obxectivos; só búscanse e publícanse as experiencias positivas, as sensacións agradables. Pero a graza da vida está nos seus contrastes, na nosa capacidade de sentir e experimentar toda a ampla gama de emocións humanas e das respostas e condutas que podemos ter fronte a elas".

Cinco medidas para desengancharte do móbil (e as súas redes)

Que consellos podemos dar a quen se atopen atrapados na espiral desta droga dixital? Repasemos algúns, recomendados por esta psicóloga:

  • 1. Practica momentos libres de móbil, como as comidas e as ceas, o deporte, as reunións con amigos. Céntrache e goza do que estás a facer. Pon o teléfono en silencio ou en modo avión e non o teñas á vista.
  • 2. Tamén é conveniente habilitar zonas libres de móbil, esas estancias da casa onde estades todos xuntos ou onde se realizan outras actividades.
  • 3. Non utilices o smartphone xusto antes de deitarche; pode producirche problemas para conciliar o soño e se tes insomnio, non se che ocorra achegarche a el en toda a noite; incrementaría a túa intranquilidade. Evita estas tentacións cargando o móbil noutra habitación e usando un espertador tradicional. Segundo un estudo da Royal Society for Public Health do Reino Unido, un de cada cinco novos espértase de madrugada para consultar as súas redes sociais.
  • 4. Desactiva todas as notificacións das aplicacións, evita distraccións e interrupcións.
  • 5. Non utilices o WhatsApp nin as redes sociais para conversacións importantes ou con gran carga emocional. Chama ou queda en persoa; a linguaxe non verbal é importante e, ademais, os textos e mesmo as non contestacións dan lugar a moitas malas interpretacións.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografías | Fotografías | Investigaciones

Información de Copyright e aviso legal

Visita a nosa canle Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámonos moi en serio a privacidade dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto