Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Novas tecnoloxías > Internet e telecomunicacións

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Padece FoMO? 5 pasos para terminar coa súa adicción ao móbil

O medo a perderse algo das redes sociais fai infeliz a quen sofre FoMO, pero hai fórmulas para desengancharse e seguir informado

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 07 de Marzo de 2018
img_fomo enganchadosalmovil

É vostede dos que non poden deixar pasar máis de cinco minutos sen revisar as notificacións das súas redes sociais na súa smartphone? Pois non é o único. O 35% dos usuarios de móbiles consulta o seu teléfono nada máis saír da cama durante cinco minutos. E o 70% recoñece que mira os seus estados de WhatsApp, escribe tuits e repasa as últimas noticias do seu muro de Facebook mentres que come en compañía de amigos ou familiares, segundo revela a Enquisa de Consumo Móbil da consultora Deloitte. Se é así, o máis seguro é que padeza FoMO. Neste artigo abórdase este medo a perderse algo e apúntase como remedialo.

“O 55% de quen desconectan unha semana de Facebook afirman sentirse menos tensos, máis felices”, afirma Meik Wiking, do Instituto para a Investigación da Felicidade de Copenhague

Algúns investigadores suxiren que o desexo constante de revisar as redes sociais é un tipo de ansiedade, unha resposta ao “medo a perderse algo” que poida suceder mentres non se mira o teléfono. Mesmo cren que ten que ver co pánico a sentirse desprazado. Este temor, que se coñece como FoMO (fear of missing out), implica a presión por manterse activo e en contacto constante con amigos e xente que a un lle rodean para non sentirse rexeitado.

FoMO, ese “medo a perderse algo”, é unha expresión que describe unha nova forma de ansiedade xurdida tras a popularización do móbil e as redes sociais. Noutras palabras, é a necesidade compulsiva de estar conectados. E isto ten os seus perigos. “A presión por estar constantemente dispoñible e conectado nas redes sociais pode causar depresión, ansiedade e mesmo reducir a nosa calidade do soño; e afecta de forma especial aos adolescentes, xa que son os máis vulnerables a esta presión”, asegura a psicóloga Heather Cleland Woods, da Universidade de Glasgow (Reino Unido), nun estudo publicado na revista científica Journal of Adolescence.

Estar conectado todo o día faille infeliz

Investigadores daneses do Instituto para a Investigación da Felicidade de Copenhague convidaron a preto de 500 usuarios habituais da rede social Facebook a desconectar por unha semana. O resultado? O 55% de quen se deron un respiro dixital admitiron sentirse menos tensos tras o descanso.

“No centro analizamos moitos parámetros relacionados coa felicidade, e resulta que un que a afecta de forma negativa é compararnos cos nosos colegas ou amigos”, di Meik Wiking, coordinador desta investigación. Isto é precisamente o que ocorre, di o científico, mentres calquera persoa navega polas redes. “Facebook e outras redes son un constante bombardeo de noticias positivas da vida dos demais: é o lugar onde todo o mundo parece mostrar a súa mellor cara“, asegura Wiking. E isto, explica, pode alterar o estado de ánimo de forma negativa.

Ou déixese levar pola corrente…

Por paradoxal que pareza, outra estratexia para deixar de sufrir FoMO, e saír airoso do exceso de información que proporcionan os medios sociais, é… deixarse levar pola corrente. E é que outros estudos tamén demostran que quen participan de forma activa nas redes sociais (tuiteando en resposta ás noticias, comentando en Instagram ou compartindo mensaxes) son algo máis felices que aqueles que non o fan. O truco? A clave reside en facer un uso activo responsable.

Como baixar a súa ansiedade nas redes sociais?

Entón, que pode facer para reducir o seu -moi probable- FoMO? O consello dos expertos é combinar os paróns periódicos con realizar un emprego consciente e responsable das redes sociais. Por onde empezar?

  • Termine de ler as entradas das redes sociais que lle interesan antes de saltar á seguinte.
  • Comente ou faga retuit só á información que lese ata o final. Este sinxelo xesto axuda a interactuar nas redes sociais con menos ansiedade. Tamén reduce o volume de mensaxes, o que permite concentrarse mellor nos temas que realmente inspiran e interesan.
  • Non tema facer unfollow. Sexa máis selectivo cos seus muros de Twitter, Instagram e Facebook e o resto dos medios sociais. E deixe de seguir aqueles perfís de entidades ou persoas que non lle resulten interesantes ou que compartan información de forma compulsiva.
  • Descanse das redes: os estudos demostraron que unha pausa dunha semana sen consultar os seus perfís sociais en Facebook faralle sentirse máis relaxado.
  • E ao fin… sorría! Segundo os investigadores, se segue estes pasos, non tardará en darse conta de que o mundo segue… con vostede dentro! Desconectar das redes non significa perderse nada irrecuperable, senón ser máis selectivo.

Pode seguir a Eva San Martín en Twitter.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións