Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Viajes > Ideas e consellos

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Trucos para evitar o jet-lag

Os efectos do cambio horario reduciranse adaptando os horarios do soño e das comidas antes de emprender unha viaxe

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 24deNovembrode2006

O chamado jet-lag é unha síndrome causada polos cambios horarios que produce malestar. Os seus principais síntomas son a dor de cabeza, a ansiedade, fatiga, o insomnio pola noite e somnolencia polo día, unha sensación de descoordinación e malestar estomacal.

Unha das principais maneiras de combatelo é adaptarse ao cambio horario antes de montarse no avión, mesmo dous ou tres días antes da saída. Se se viaxa cara ao Leste haberá que adiantar unha hora tanto o momento de ir durmir como o de espertarse. Se se vai a voar cara ao Oeste, pola contra, haberá que atrasar a hora. Para facilitar a adaptación, é recomendable variar lixeiramente tamén os horarios das comidas, adaptándoos aos hábitos do país de destino. Se non se seguen estas recomendacións, convén polo menos cambiar a hora do reloxo durante o voo para ir adoitándose ao cambio.

Se se viaxa cara ao Leste convirá adiantar unha hora o momento de ir durmir e o de espertarse, ao contrario que se se vai a voar cara ao Oeste, que haberá que atrasar as horas

Durante o voo convirá durmir máis ou menos segundo a que hora vaiamos chegar ao destino. Isto significa que se será de noite cando aterremos haberá que durmir no avión para non perder horas de soño, e que se é de día, haberá que evitar durmirse para evitar o insomnio.

Unha dieta equilibrada antes da viaxe pode tamén axudar a previr o jet-lag. Recoméndase almorzar e xantar alimentos altos en proteínas e reservar a cea para os carbohidratos. Xa no avión, hai que evitar comer en exceso e ter en conta que os carbohidratos facilitan o soño e as proteínas son estimulantes, polo que se inxerirá un tipo de alimento ou outro segundo a conveniencia de durmir. Ademais, axudará comer no avión cando sexa a hora de facelo no país de destino. Hai quen recomenda tomar alimentos ricos en vitamina C e vitamina B12.

É recomendable variar lixeiramente os horarios das comidas, adaptándoos aos hábitos do país de destino

É imprescindible tamén manter o corpo ben hidratado bebendo auga e refrescándose a cara periodicamente. O ambiente do avión reseca o corpo e ese efecto dificulta a circulación. En cambio, hai que evitar abusar da cafeína e o alcol porque o seu efecto é contraproducente.

Para evitar o malestar é importante tamén facer pequenos exercicios, como estiramentos, durante o voo. Dando paseos cada pouco e facendo movementos das extremidades contraéndoos e relaxándoos, evitarase problemas de circulación e producirá unha maior sensación de benestar. Convén despexar de vultos a zona dos pés e utilizar o repousapés ou, se non o houbese, utilizar unha maleta para manter no alto as pernas.

Por último, hai unha gran polémica sobre os efectos que produce a luz do sol sobre o jet-lag. Hai quen recomenda exporse o máximo posible e, en cambio, outros estudos demostraron que usar lentes de sol reduce os síntomas. Unha terceira teoría combina as dous anteriores e establece que a luz da mañá é prexudicial e a do atardecer, pola contra, beneficiosa.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións