Saltar o menú de navegación e ir ao contido

Canles de EROSKI CONSUMER

Pódeche interesar:

Infografías | Fotografías | Investigaciones

^

Problemas dos pés no outono

Ir en chanclas todo o día no verán non é recomendable, como tampouco no outono usar botas de monte na cidade, zapatillas de runner para facer pádel ou botas de auga para pasear un día anubrado sen apenas choiva. Os nosos pés sófreno. “Cada zapato ten a súa función e hai que utilizalo acorde ás circunstancias. Hai moita enxeñaría en calzado coas súas investigacións detrás”, resume o presidente do Colexio oficial de Podólogos do País Vasco, Álvaro Díaz.

Por iso é polo que a principios de curso maniféstense os problemas propios do abuso dun “zapato pouco amortecido, plano e de pouca suxeición”, recoñece o experto. As doenzas máis comúns son dor no nocello e na planta, empeine e arco interno do pé. Tamén é frecuente unha deshidratación excesiva do pé e a presenza de uñas despuntadas ou rotas, ademais de que se agravan os callos no caso de persoas que utilizan persoais e no verán deixan de facelo.

Por suposto, patoloxía dérmica como fungos e papilomas (verruga plantar) tamén fan acto de presenza. Por iso, desde o Consello Xeral de Colexios Oficiais do Podólogos (CGCOP) advírtese de que hai risco de confundir un heloma (callo) con outra dermatopatía como, por exemplo, un papiloma e, por tanto, non tratalo da maneira adecuada. “Sexa unha ou outra afección, o que debe facer é ir ao podólogo, para que pode tratar ambos os problemas”, asegura a doutora Rosario Morais, profesora titular de Quiropodología e Cirurxía podológica da Universidade Complutense. Aínda así, como indicador, hai que saber que o papiloma é máis frecuente en nenos, adolescentes e novos, mentres que o heloma ten unha maior prevalencia en adultos e persoas maiores.

Co outono avanzando, nas consultas dos podólogos toca ver as afeccións propias do calzado pechado. Ademais de rozaduras, unha das principais é a sudoración excesiva e a aparición de mal cheiro. O uso abusivo de zapatillas deportivas pouco transpirables, unha hixiene descoidada e, mesmo, o contaxio por fungos e o pé de atleta – tan comúns tras o verán- predisponen a este problema. Pero, como apuntan desde o Colexio de Podólogos da Comunidade Valenciana (ICOPCV), fumar, tomar en exceso bebidas alcohólicas ou consumir certos alimentos pode favorecelo. Aínda así, tamén pode ser síntoma doutras patoloxías como alteracións no funcionamento das glándulas apocrinas, enfermidades metabólicas, renais ou hepáticas ou determinados fármacos. Por iso é polo que para dar co tratamento adecuado (antibacterianos ou antifúngicos, secantes en po ou aerosol, cambios na dieta…) sexa imprescindible acudir a un podólogo para identificar a orixe da patoloxía.

Pero, ademais, co frío tamén poden xurdir outros problemas aos que as persoas maiores, nenos e quen practican deportes de inverno están máis expostos. Sabañones, dermatitis e eccemas son os máis habituais.


Imaxe: Free-Photos

Como coidar os pés no outono e inverno

“Máis que coidar os pés, hai que tentar non maltratalos”, aconsella Álvaro Díaz. Para este experto, unha boa hidratación do pé é importante, pero tamén elixir un bo calzado amortecido para andar por cidade, por exemplo. Entre as súas recomendacións están fuxir das altas alturas en tacóns e plataformas, para así evitar lesións de nocello, ademais do calzado de segunda man (ou segundo pé), pois “utilizalos é a mellor maneira de herdar os vicios da pisada doutra persoa”. As botas de choiva deben deixarse só para eses días, e hai que buscar o equilibrio entre impermeabilidad e transpirabilidad para zapatos e botas. Sobre deportivas? Teñen a súa vida útil: “cando a fatiga da zapatilla é manifesta e o material de amortiguación xa non serve, débese cambiala”. O calcetín ten que ser o adecuado e en casa con que o calzado sexa antiescorregadizo e o pé estea abrigado é máis que suficiente, comenta Díaz.

Unha visita de prevención ao podólogo para revisar os pés, “e non só ir cando doe e o dano está feito”, debería estar no noso calendario tras o verán. Os expertos tamén aconsellan para esta época revisar os persoais do interior do calzado da tempada pasada, pois é posible que se haxan resecado pola sudoración, estean desgastadas ou rotas, aínda que se se atopan en bo estado, o conveniente é cambialas por se houbese fungos ou xerasen molestias ao andar.

Máis? Para en concreto evitar o mal cheiro, desde o ICOPCV recomendan:

  • Manter unha hixiene óptima dos pés. Lavalos a diario e secalos ben, sobre todo entre os dedos.
  • Cambiar os calcetíns cada día, e con maior frecuencia se os pés súan moito, como ao facer deporte.
  • Airear os zapatos despois de utilizalos para evitar a proliferación de bacterias.
  • Non usar zapatos demasiado apertados ou fabricados con materiais sintéticos. Optar polo coiro, o lenzo ou a malla que permiten que os pés respiren.
  • Empregar calcetíns que repelan a humidade (la, algodón…).
  • Evitar os calcetíns de nailon ou as medias.
  • Retirar, airear e lavar os persoais a miúdo. Cambialas unha vez ao mes, como mínimo.
  • Utilizar aerosois desinfectantes para o interior dos zapatos.
  • Evitar os remedios caseiros que circulan en Internet: non está demostrada a súa eficacia e poderían agravar a afección.


Imaxe: Free-Photos

Os consellos para coidar os pés durante os meses de frío recóllense neste decálogo do CGCOP:

  • Usar calcetíns de fibras naturais, como a la, que manteñan os pés quentes, pero sen apertalos nin dificultar a circulación do sangue.
  • Escoller un calzado que permita a transpiración do pé para que non se humedeza e evitar que aumente a sensación de frío.
  • Non achegalos a fontes de calor directas, como estufas ou bolsas quentes, porque poderían favorecer a aparición de sabañones.
  • As persoas maiores deberían utilizar cremas específicas que preparen a pel para as agresións do frío, reparen as gretas e normalicen a estrutura da epidermis.
  • Para os afeccionados aos deportes de inverno é fundamental que os calcetíns sexan finos e estean fabricados con materiais específicos para a súa práctica. Así, evitaranse rozaduras, bochas e permanecerán secos e cunha temperatura adecuada. Ademais, os persoais deben incorporarse ao calzado deportivo.
  • Realizar pediluvios de auga fría, auga morna e auga fría para estimular a circulación. Moi recomendable nas persoas con problemas de circulación ou tras practicar deportes de inverno ou sendeirismo.
  • Evitar que o pé estea inmobilizado para activar a circulación do sangue e que non se produza un arrefriado dos membros inferiores. Se se está moito tempo sentado, é aconsellable masajear os pés periodicamente e facer exercicios para mellorar a circulación e manter unha temperatura adecuada.
  • Non beber alcol nin fumar. Estes hábitos contribúen a unha deshidratación da epidermis que incrementa o risco de padecer sabañones.
  • No caso do calzado de festa, utilizar botíns fronte a zapatos de salón: manteñen mellor a temperatura do pé.
  • A sola do calzado debe ser antiescorregadizo, para favorecer a marcha e evitar caídas ou torceduras dos membros inferiores
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto