Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Pasta amb rovellons

Img 152695 g
Temps 10-15 min
Dificultat Mitjana
Valor energètic 387 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Pelem i tallem en fines làmines la cebolleta vermella, les dents d’all i els rovellons molt nets. Escalfem un parell de cullerades d’oli d’oliva en una cassola i salteamos en ella la cebolleta i l’all. Afegim els bolets, quan la cebolleta comenci a prendre un color groguenc. Cuinem el conjunt durant 5 minuts a foc mitjà i posem a punt de sabor amb un toc de sal i una mica de julivert trossejat. Reservem.

Bullim la pasta en abundant aigua (un litre per cada 100 grams de pasta és la mesura recomanable) i sal, que agreguem quan l’aigua comenci a bullir. Una vegada que vegem que s’ha dissolt la sal, agreguem la pasta. Deixem que es cogui durant uns 7 minuts. La provem i, quan estigui “al donin-te”, l’escorrem i servim acompanyada amb el salteado de rovellons i cebolleta. Podem rallar una mica de formatge parmesano just al moment de servir, o agregar unes fulles d’alfàbrega fresca amb un chorrito d’oli d’oliva, per donar-li uns petits tocs personals.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
387 6,9g 1g 3g 0,4g
19% 10% 5% 3% 7%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

La pasta és un aliment elaborat a força de farina, presenta un elevat contès en hidrats de carboni d'absorció lenta, és a dir, que allibera la seva energia a poc a poc, la qual cosa proporciona la sensació de sacietat per més temps. És un aliment amb poc contingut gras i sense colesterol, al seu torn conté vitamines I i B, fibra vegetal, calci, magnesi, fòsfor i potassi. El rovelló és un fong molt ric i ple de bons nutrients; cal aprofitar la temporada per consumir-los. Es cuina de molt diverses maneres, posseeix un sabor agradable i entre les seves característiques nuricionales destaca la presència de ferro, calci, fibra, potassi, magnesi, iode, sodi i vitamines A i B5. També cal destacar alguns beneficis del consum d'aquest bolet per a l'organisme, com que afavoreix la formació de glòbuls vermells, combat el restrenyiment, combat migranyes i cefalees, i regula el colesterol. Una recepta alguna cosa calòrica però amb una gran varietat de nutrients.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia al huevo
  • Hipercolesterolemia
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Diabetes mellitus