Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Edoskitzea

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zortzi urratsetako haurtxoentzako dieta osasungarria

Elikadura osasuntsu eta orekatuak bermatzen dio bularra ematen dion amari bere gorputzak bere erreserbarik ez duela egiten, haurrari esnea emateko

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2014ko uztailaren 17a
img_lactancia materna en publico trucos consejos leche materna a favor maternidad bebes 1

Ama bularreko amek arreta jarri behar dute beren dietan, haurrek eta haurrek. Arrazoia ez da soilik amaren esnearen kalitatea, baizik eta osasuntsu eta sendo mantentzea, hazkuntzaren eskakizunetarako. Jarraian, erditu ondoren bularra ematen duten amentzat elikadura-aholku batzuk aipatzen dira, dietaren orekari, fruitu lehorrak eta gantz osasungarriak adibidez, ura edateak, kutsagarriak eta substantzia toxikoak saihesteak eta pisuarekin eta kaloriekin obsesionatu ez daitezen.

Irudia: hugabub

Elikadura osasungarria edoskitzaroan

Bularra ematen duten emakumeen dietak gantz osasungarriak eta fruitu lehorrak eduki behar ditu, energia ematen dutenak

Amaren esneak, muturreko kasuetan izan ezik, adibidez, desnutrizioa edo dieta begetariano hertsiak, haurtxoak behar dituen funtsezko mantenugai guztiak ditu. Horregatik, elikadura osasungarria jarraitzen duten emakumeek ez dute ohitura hori aldatu behar seme-alabei bularra ematen dieten bitartean. Bestela, edoskitzaroan dieta hobetzea pentsatu behar dute. Nolanahi ere, kontuan hartu behar dira umea erditu ondoren ama elikatzeko aholku batzuk.

1. Elikadura orekatua

Bizitzako gainerako uneetan bezala, garrantzitsuena da bularreko amaren dieta askotarikoa eta orekatua izatea eta nutrizio arloko piramidearen aginduak errespetatzea.

Hori betetzen ez bada, litekeena da emakumearen gorputzak bere erreserbaetara jo behar izatea esnea ekoizteko, eta horrek kalte egitea bere osasunari, edo nekatuegia uztea jaioberriaren hazkuntzak eskatzen dituen zeregin guztiei erantzuteko.

2. Zapore desberdinetako janariak

Haurtxoak oso modu arinean sumatzen ditu amak irensten dituen elikagaien gustuak. Eta ez zaizkio gustatzen (ezta minak ere), gainera, errazago onartuko ditu bere dietan produktu solidoak sartzen dituenean.

EROSKI CONSUMErek bularreko emakumeei buruzko menu zehatza ematen du bularra ematen duten emakumeentzat, haurdunaldian, haurdunaldian eta erditzearen ondorengo 14 asteetan.

3. Fruitu lehorrak

Irudia: Juan Andrés López

Edoskitzaroan fruitu lehor eta fruta lehortuek nutriente ugari ematen dituzte, eta horrek aukera ematen du bularra emateak eta jaioberriak eskatzen dituen gainerako zainketek ematen duten esfortzu fisikoa konpentsatzeko.

Intxaurrak, pistatxoak, almendrak, intxaurrak eta fruta-mahaspasak, hala nola pikuak eta aranak, proteina, burdina eta azido foliko ugari ematen dute. Eta neguaren garaiarekin bat eginez gero, estaro horretan hotzeriak eta beste gaitz batzuk izateko arriskua murrizten dute.

4. Gantz osasungarriak

Amak kontsumitzen dituen gantzak dira amaren esnera zuzenean eramaten diren mantenugai bakanetako batzuk. Hori dela eta, garrantzitsua da gantz saturatuak saihestea, bai eta gantz mono- eta poliinsaturatugabeak dituzten elikagaiei lehentasuna ematea ere: oliba-olioa, olibak, haziak, arrain koipetsuak (izokina, adibidez) eta fruitu lehorrak.

Bestalde, osasun-agintariek merkurio-maila handiko arrainak saihestea gomendatzen dute, hala nola atuna, marrazoa edo ezpata-arraina.

5. Ez obsesionatu pisuarekin

Irudia: Touching touch-a

Edoskitzaroan, emakume batek, batez beste, lehen baino 500 kilokaloria gehiago behar ditu egunero. Baina kopuru zehatza pertsonala da, faktore askoren araberakoa baita: gorputz-pisua, egiten den jarduera kopurua, metabolismoa eta haurraren hartuneen maiztasuna.

Hori dela eta, aholkua da zenbat jan behar den jakiteko eta, gero, pisu-galera progresiboa izateko, jateko gogoa izatea. Erresuma Batuko Zainketa eta Osasun Institutu Nazionaleko hainbat espezialistek gomendatzen dute erditzearen aurreko pisura itzultzea erditu baino urtebete geroago.

6. Poluitzaileak saihestea

Horiek alde batera utzi arren, askotan jaten diren elikagaiek hainbat poluitzaile izaten dituzte (batez ere, pestizidak eta intsektizidak). Substantzia horiek amaren esneari eta haurraren osasunari eragin diezaiekete.

Inpaktua murrizteko, jaten denaren barietatea handitzea, estazioko eta hurbileko produktuak aukeratzea, ondo garbitzea eta zuritzea, fruta eta berdura ahal den guztietan, eta haragia eta haragia kentzea.

7. Alkohola eta tabakoa kentzea

Ama bularreko amek alkoholik eta tabakorik ez kontsumitzea eta kafeina eguneroko kafea baino gehiago ez erabiltzea ekidin behar dute
Edoskitze naturalerako ohitura kaltegarriak daude, eta edari alkoholdunak eta tabakoa kontsumitzea dira bi nagusiak. Horregatik, ahal den neurrian, saihestu egin behar dira. Edonola ere, emakume bularreko emakumeak ardo-kopa bat baino gehiago har dezake hartualdien ondoren. Zigarroei dagokienez, keak haurtxoari eragingo liokeen kalte ezagunez gain, nikotina esnera pasatzen da, eta horrek loa hartzeko arazoak ekar ditzake.

Halaber, komeni da, jakina, kokaina, heroina edo anfetaminak bezalako substantzia toxikoak saihestea.

8. Ura edatea

Edoskitzaroan, gorputzak hidratazio pixka bat eskatzen du, eta, beraz, garrantzitsua da ura edatea. Hidratazio oneko seinalea gernu garbia edo kolore hori argikoa da.

Bestalde, kafeina duten produktuen kontsumoa mugatzea gomendatzen da: goizeko kafea baino gehiago.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak