Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Algas comestibles, as verduras de mar

As algas mariñas son un alimento moi nutritivo, rico en vitaminas e minerais e, nalgúns casos, con altas cantidades de fibra, ferro e proteínas

O consumo de algas e vexetais mariños data de moitos séculos atrás, como o demostran os documentos que datan do ano 600 a.C. En zonas como Xapón, o consumo deste alimento representa o 25% da dieta. Este alimento, aínda que non é moi habitual na dieta occidental, ábrese camiño aos poucos na gastronomía europea. Países como Austria ou Alemaña utilízano para a elaboración dalgúns dos seus produtos máis típicos. Noutros, como España, o consumo deste alimento crece cada ano.

Img ensalada
Imaxe: Javier Lastras

As algas empezan a xogar un papel fundamental na dieta dos europeos. Son un alimento moi nutritivo, rico en vitaminas e minerais e, segundo os expertos, con propiedades reductoras, unha particularidade que fai deste alimento un básico nas dietas de adelgazamento. Son tamén un excelente suplemento para as persoas vexetarianas, xa que algunhas variedades congregan altas cantidades de fibra, ferro e proteínas. Na maioría dos casos, son ricas en minerais como o magnesio, calcio, iodo e potasio, abundante en proteínas e hidratos de carbono e cun baixo contido en acedos grasos saturados.

A miúdo cómpranse en tendas especializadas, aínda que cada vez véndense máis nunha gran variedade de establecementos. Adquírense secas e, por tanto, é necesario hidratarlas antes do seu consumo. Deben estar pechadas de forma hermética e ler con detemento o seu modo de emprego, xa que a forma e o tempo de cocción varían segundo a especie. Tamén se comercializan en cápsulas como suplemento alimentario para dietas de adelgazamento ou para persoas cunha dieta máis limitada. Antes de consumilas, debe prestarse atención ás súas propiedades e efectos.

As algas máis comúns

A alga nori, cuxo nome científico é Porphyra umbilicais, é unha das algas máis consumidas en todo o mundo. De tamaño pequeno e de cor vermella ou púrpura, transfórmase en negra ao secarse e, ao final, alcanza unha cor verde cando se coce. É rica en provitamina A e destaca por un efecto remineralizante, idóneo para favorecer un óptimo crecemento do cabelo ou as uñas. É rica en vitaminas, minerais e iodo, o que prevén enfermidades provocadas polo déficit de leste, e adecuada para o cansazo, fatiga, períodos de convalecencia, problemas de pel ou para fortalecer o sistema nervioso. O seu sabor é moi suave e é un perfecto acompañante de ensaladas ou caldos.

Nori, hiziki, kombu ou arame son algunhas das algas máis comúns na gastronomía

A alga Hiziki tómase con frecuencia como guarnición e en ensaladas. É unha das máis saborosas, aínda que as súas propiedades nutricionais non son tan excelentes como outras, xa que a súa composición en vitaminas e minerais é algo inferior á do resto de algas. Achega cantidades considerables de ferro e vitaminas do grupo B, adecuado para a prevención de anemias. É rica en fósforo, provitamina A e antioxidantes. O seu uso está recomendado para a vista, enfermidades dexenerativas, mellora da memoria, problemas de pel e, sobre todo, para aumentar a resistencia ás radiacións ultravioletas. Pero ten un inconveniente: o seu posible contido en arsénico inorgánico, un metal pesado. Como tal, acumúlase no corpo e pode causar problemas de saúde. Con todo, un consumo moderado desta alga non supón problema algún.

A alga kombu é outra variedade que destaca pola súa poder remineralizante e o seu elevado contido en iodo. Caracterízase tamén porque facilita as dixestións e diminúe as flatulencias. É un alimento cun sabor pronunciado, que potencia os alimentos cos cales se cociña, e rica en ácido glutámico, aminoácido que lle dá un sabor característico. Podería ser un substituto do sal para a elaboración de alimentos procesados, unha hipótese aínda en fase de estudo. Pódese servir fervida como guarnición de carnes ou peixes, como ingrediente para guisos, pasta ou arroz, para complemento en ensaladas ou, mesmo, en po para engadir en pizzas.

A alga arame é unha das máis prezadas dentro da súa clase. É de cor pardo e escuro e a súa manipulación é delicada. Destaca por elevadas doses de calcio, fósforo, iodo, vitaminas A, B1 e B2. O seu consumo favorece a circulación sanguínea, a hipertensión ou os problemas de bocio. É de sabor doce e combina con toda clase de preparacións culinarias, vexetais, carnes, peixe ou pastas.

EN COMPRIMIDOS Ou COMO ALIMENTO?

As algas son un alimento moi completo, con vitaminas, minerais como ferro, iodo, calcio, fósforo ou magnesio, azucres naturais e proteínas. Son o complemento perfecto para unha dieta equilibrada. Con todo, hai diferentes maneiras de consumilas: en comprimidos ou mesturadas con alimentos.

  • Algas verdes: cun ton azulado, tamén é o grupo máis diverso. Hai máis de 10.000 especies distintas. A máis tradicional é a leituga de mar, que se utiliza na cociña como calquera outro tipo de verdura. Neste grupo tamén destacan as especies chlorella e spirulina que, aínda que non se utilizan na cociña, consómense como suplementos dietéticos en forma de comprimidos.
  • Algas vermellas: destacan pola súa cor vermella e por conter unha maior cantidade de minerais, sobre todo, ferro. Un exemplo é a alga dulse, moi prezada para cociñar con todo tipo de alimentos.
  • Algas pardas: son de cor marrón e hai unha gran variedade. Coñécense tamén como algas kelp, forman grandes bosques no fondo mariño e as máis utilizadas na cociña son as algas wakame, kombu, arame, espagueti de mar e hiziki. Tamén figura a alga fucus, pouco utilizada en elaboracións culinarias, xa que se toma sobre todo como suplemento dietético.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións