Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Algas comestibles, as verduras de mar

As algas mariñas son un alimento moi nutritivo, rico en vitaminas e minerais e, nalgúns casos, con altas cantidades de fibra, ferro e proteínas
Por Natàlia Gimferrer Morató 20 de Decembro de 2011
Img ensalada algas
Imagen: Javier Lastras

O consumo de algas alimento crece cada ano.

As algas empezan a xogar un papel fundamental na dieta dos europeos. Son un alimento moi nutritivo, rico en vitaminas e minerais e, segundo os expertos, con propiedades reductoras, unha particularidade que fai deste alimento un básico nas inorgánico, un metal pesado. Como tal, acumúlase no corpo e pode causar problemas de saúde. Con todo, un consumo moderado desta alga non supón problema algún.

A alga kombu é outra variedade que destaca pola súa poder remineralizante e o seu elevado contido en iodo. Caracterízase tamén porque facilita as dixestións e diminúe as flatulencias. É un alimento cun sabor pronunciado, que potencia os alimentos cos cales se cociña, e rica en ácido glutámico, aminoácido que lle dá un sabor característico. Podería ser un substituto do sal para a elaboración de alimentos procesados, unha hipótese aínda en fase de estudo. Pódese servir fervida como guarnición de carnes ou peixes, como ingrediente para guisos, pasta ou arroz, para complemento en ensaladas ou, mesmo, en po para engadir en pizzas.

A alga arame é unha das máis prezadas dentro da súa clase. É de cor pardo e escuro e a súa manipulación é delicada. Destaca por elevadas doses de calcio, fósforo, iodo, vitaminas A, B1 e B2. O seu consumo favorece a circulación sanguínea, a hipertensión ou os problemas de bocio. É de sabor doce e combina con toda clase de preparacións culinarias, vexetais, carnes, peixe ou pastas.

EN COMPRIMIDOS Ou COMO ALIMENTO?

As algas son un alimento moi completo, con vitaminas, minerais como ferro, iodo, calcio, fósforo ou magnesio, azucres naturais e proteínas. Son o complemento perfecto para unha dieta equilibrada. Con todo, hai diferentes maneiras de consumilas: en comprimidos ou mesturadas con alimentos.

  • Algas verdes: cun ton azulado, tamén é o grupo máis diverso. Hai máis de 10.000 especies distintas. A máis tradicional é a leituga de mar, que se utiliza na cociña como calquera outro tipo de verdura. Neste grupo tamén destacan as especies chlorella e spirulina que, aínda que non se utilizan na cociña, consómense como suplementos dietéticos en forma de comprimidos.
  • Algas vermellas: destacan pola súa cor vermella e por conter unha maior cantidade de minerais, sobre todo, ferro. Un exemplo é a alga dulse, moi prezada para cociñar con todo tipo de alimentos.
  • Algas pardas: son de cor marrón e hai unha gran variedade. Coñécense tamén como algas kelp, forman grandes bosques no fondo mariño e as máis utilizadas na cociña son as algas wakame, kombu, arame, espagueti de mar e hiziki. Tamén figura a alga fucus, pouco utilizada en elaboracións culinarias, xa que se toma sobre todo como suplemento dietético.