Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Algak elikagai terapeutiko gisa

Erregularki kontsumitzeko algak aukeratzeko, algak kontsumitu behar dituenaren berariazko premietara egokitzen den nutrizio-konposizioa hartu behar da oinarri.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2010eko uztailaren 08a
Img rollo sushi Irudia: Andrew Magill

Algak modu egokian hautatzeak, kontsumo erregularrak eta bere neurrian, odola alkalinizatzen du, defentsa-sistema indartzen du eta bere ezaugarri hipokolesterolemiatzaile, hipogluzemiatzaile eta hesteetako funtzionaltasunaren erregulatzaileekiko interesa izan dezake idorreria edo beherakoa zuzentzean. Era berean, bere propietate fisiko-kimikoengatik, konposatu gazitzaile batzuek itsasoko barazkiak jaki erabilgarriak bihurtzen dituzte, hala nola, gelatinak, zopak, entsaladak, postreak eta izozkiak. Algek sendotasuna ematen diete errezetei, eta, gainera, gustua indartu eta elikagarriago bihurtzen dituzte.

Elikagai terapeutikoak

Algen osaera nutrizionala eta minerala eta horien eragin gazitzaileak zehaztu dituzten azterketa gehienak Japoniako ikerketa-zentro eta erakundeetatik datoz. Izan ere, uhartea mugatzen duen kostaldeko lerro luzeari esker, Japoniako sukaldariek aitzindari izan dira algen eta zientzialarien sukaldaritza-potentziala garatzen, eta haien nutrizio-propietateak eta gaixotasunen prebentzioarekin eta tratamenduarekin duten lotura ezagutarazi dituzte.

90eko hamarkadako Japoniako Nutrizio Inkesta Nazionalaren urteko txostenak osteoporosia areagotu zela ohartarazi zuen
jende helduaren artean, kaltzio gutxi hartzen duen dieta baten testuinguruan. Gobernuak, gida dietetiko berrietan, kaltzio askoko elikagaiak irensteko gomendioa eman zuen, hala nola arrain txikiak (horietatik hezurra jaten da) eta algak, mineral-urritasunetik eratorritako gaixotasun horri aurrea hartzeko laguntza gisa.

Algen azterketa unibertsala ez da mugatzen beren mineral kontzentratua ebaluatzera. Japoniako hainbat unibertsitatetako eta osasun-erakundeetako osasun publikoko sailek egindako azterketa epidemiologiko berrienean, autoreek ondorioztatu zuten lekaleak jateak —horien artean, soja, barazkiak eta algak, Japoniako dieta tradizionaleko ohiko elikagaiak— kolesterol plasmatikoaren guztizko kontzentrazioarekin alderantzizko lotura duela. Hori dela eta, gero eta ikerketa gehiago ari dira egiten alga mota guztien (besteak beste, haien babes kardiobaskularra) propietate onuragarriak ahalik eta zehatzen definitzen.

Algen nutrizio-propietateak eta horiek osasun kardiobaskularrean izan dezaketen eragina ebaluatzen dira.

2009an, Madrilgo Unibertsitate Konplutentseko Nutrizio eta Bromatologia Saileko ikertzaile-talde batek, Aranzazu Bocanegra buru zuela, algen nutrizio-propietateen ebidentzia zientifikoa berrikusi zuen, bai eta algek duten zeregina ere. bihotzaren osasuna. Azterketa amaitzeko, algen bidez osagarri dietetikoak modu desegokian erabiltzearen arriskuari buruzko zenbait ohar egin dira, iodoa bezalako oligoelementu gehiago irensteko arriskuagatik, nahiz eta behaketa hori ez den algak sukaldean modu erregularrean erabiltzearen ondorio. Gainera, autoreek datu garrantzitsu bati buruz hausnartzen dute. Algen propietateak beren konposizio indibidualaren, hazten diren edo landatzen diren eremuaren araberakoak dira, eta horri buruzko edozein orokortze engainagarria eta desegokia izan daiteke ikuspuntu zientifikotik. Desberdintasun horiek zentzumenekin ere hautematen dira. Europako kombu alga naturalak, oro har, testura sendoagoa eta zapore sendoagoa du, Japoniako kombu algak baino mineral-aberastasun handiagoa baitu, testura leuna eta zapore gozoagokoa. Ur ozeanikoen osaera desberdina denez, algak jatorriaren arabera bereizten dira, baina ez dira beti hobeak.

Aukerako elikagaiak
Itsasoko barazkien ezaugarri nagusiak mineralen kontzentrazio handia eta bioerabilgarritasuna dira, bereziki iodoa, kaltzioa eta burdina. Gainera, zuntz eta fitokimikoen iturri dietetiko nabarmena da, eta propietate antioxidatzaile eta/edo babesgarri kardiobaskularrak ditu, hala nola fucosterola eta fucoxantina.
Hala ere, batzuen eta besteen arteko nutrizio-desberdintasuna funtsezkoa da. Horregatik, helburu terapeutikoak dituzten algak erabiltzean, seguru asko jakin daitezke batzuen eta besteen osaera eta ezaugarri elikagarriak.

Alga aberatsenak:

    • Proteinak: dulse, wakame, arame.
    • Kaltzioa: iziki, wakame, arame, kombu.
    • Burdina: gozoa.
    • Iodoa: kombu, arame, gozoa.
    • Zuntza: kombu eta alga gorriak (nori, dulse, carrageen edo Irlandako goroldioa).
    • A bitamina: nori.

    Algak modu erregularrean hartzea bizi-une jakin batzuetarako gordeko da; nutrizio-eskakizunak handitzen direnean, hala nola haurdunaldia, edoskitzea, edo mineralen (iodoa, kaltzioa, burdina), bitaminen (B12, A), zuntzaren edo proteinen ekarpen handiagoa eskatzen duten osasun-egoera zehatzak.

    ARAZTEGIAK ETA ERREGULATZAILEAK

    Img sashimi1 art7


    Algen mineral eta oligoelementuen ugaritasunak odolaren eta gorputzeko likidoen eragin alkalinizatzailea eragiten du, eta horrek elikadurak edo bizi-erritmoak sortutako gehiegizko azidoak konpentsatzen laguntzen dio organismoari, eta horrek bere arazte-ahalmen handia indartzen du. Ezaugarri horiek baliagarriak eta eraginkorrak dira pertsona batzuek sortzen duten gehiegizko mukiak kentzeko eta gehiegizko egunen ondoren odolaren toxinak eta hondakinak garbitzeko edo naturala ez den elikadura egiteko.

    Organismoan eragin alkalinizatzailea eta arazgarria duten elikagaiak dira.

    Bestalde, itsasoko landare horien zuntz-aberastasunak azaltzen du heste-funtzioa erregulatzen duten elikagaitzat har daitezkeela. Digeritu ezin diren hainbat polisakaridoren (zuntzak) ugaritasunari zor zaio, hala nola alginatoak alga marroietan, karragenanoak eta agar-agarra gorrietan, fukoidanoak arrailetan, xilanoak gorrietan eta berdeetan, ulbao berdeak etab. Algak modu erregularrean kontsumitzen direnean, konposatu horiek ukitu gabe iristen dira hestera, eta bertan bizi diren bakterioek hartzitzen dituzte. Horrek onura fisiologikoak dakarzkio zuntzari, disolbagarria edo disolbaezina den, hala nola hesteetako floraren hautaketan parte hartzea, defentsak sendotzea, hipokolesterolemiatzailea eta hipogluzemiatzailea.

    /imgs/2010/07/tablaalgas.jpg

    SUKALDARITZAKO HASTAPENAK ALGEKIN

    Algek sukaldean duten balioa dela eta, gero eta pertsona gehiagok erabiltzen dituzte algak eguneroko errefortzu elikagarri gisa edo gozotasun, zapore mineral edo testura ukitu berezi bat emateko errezeta askori.

    Erraz eta azkar gelatinizatzen dira fruta- edo barazki-postreak agar-agarrarekin, hala nola fruta-mazedonia zaporetsu eta freskagarria, piku freskoen gelatina edo laranjazkoa. Ezaugarri fisiko-kimikoengatik, algak onuragarriak dira platerak prestatzeko, hala nola zopak eta kremak, arroza, lekaleak, pasta, arrozez betetako nori biribilkiak, entsaladak, postreak eta izozkiak.

    RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak